قدس آنلاین -خوزستان -زهره کریمی :  دکتر شکرالله سلمان‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت خوزستان از پایانه مرزی چذابه بازدید کرد.

دکتر سلمان زاده بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط مواکب حسینی و زائرین اربعین حسینی تاکید کرد

وی پس از این بازدید در جلسه ای که با حضور فرماندار دشت آزادگان، بخشدار بستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان و رئیس پایانه مرزی چذابه برگزار گردید، مسائل و مشکلات بهداشتی مواکب اربعین حسینی  و زوار و نحوه اطلاع رسانی به آنها جهت پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار را بررسی کردند.

سلمان‌زاده در این جلسه به راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری و درمان آنفلوانزا اشاره و تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی از قبیل شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه اهمیت زیادی در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری دارد.

وی عنوان داشت: چنانچه فردی دچار علائم آنفلوانزا شد باید بلافاصله به پزشک مراجعه و دستورات درمانی پزشک مانند استراحت کافی، تغذیه مناسب و استفاده از مایعات را رعایت و تا زمان بهبودی و رفع علایم، از تماس نزدیک با افراد و ورود به اماکن سربسته و شلوغ خودداری کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ضرورت رعایت نکات و هشدارهای بهداشتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار از دست اندرکاران طبخ و توزیع غذا در مواکب خواست جهت دریافت کارت تندرستی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

شایان ذکر است کارت تندرستی برای دارندگان مواکب حسینی به طور رایگان صادر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.