قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : فرمانده سپاه قدس گیلان، بزرگ‌ترین وظیفه امروز جامعه را جهاد کبیر عنوان کرد و گفت: جهاد کبیر به معنای تبعیت نکردن از خواسته‌های دشمن است.

تبعیت نکردن از دشمن خواسته شهدا است

سردار محمد عبدالله‌پور در نخستین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پل تالشان این شهر با اشاره به اینکه تمام شهدا نور واحد هستند، اظهار کرد: اگر زندگی شهدا را مطالعه کنیم پیدا کردن مسیر برای ما سخت نیست.

وی به ذکر خاطره‌ای از رضا غلامی از شهدای بندر انزلی پرداخت و افزود: سال 63 در منطقه عملیاتی مهران در ارتفاعات قلاویزان به عنوان دیده‌بان لشکر 25 کربلا انجام وظیفه می‌کردم و به دلیل وجود موانع طبیعی عملیات کمتری در این منطقه بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس یک گروه شناسایی رزمندگان ایرانی از منطقه عملیاتی مهران به طرف عراق حرکت کردند و بین راه با کردهای ضد انقلاب درگیر شدند و این موضوع را به فرمانده خود اطلاع دادم.

عبدالله‌پور با بیان اینکه فرمانده ما در شب دستگیری نیروهای ایرانی تمام نیروها را جمع کرد، عنوان کرد: چهار نفر از نیروهای ما اسیر شدند و باید پیکر شهید غلامی را برگردانیم.

* اقامه نماز صبح در راه

وی به اقامه نماز صبح برای نخستین مرتبه در راه اشاره کرد و یادآور شد: مسیر طولانی بود و پیاده‌روی تا صبح طول کشید اما توانستیم پیکر شهید را به عقب انتقال دهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه آگاهی فرمانده از شهادت غلامی و دستگیری چهار رزمنده دیگر برای ما پرسش ایجاد کرده بود، بیان کرد: شهید طوسی دلیل آگاهی خود را اینگونه بیان کرد؛ آن قدر اسارت رزمندگان به من فشار آورد که در سجاده نماز خوابم برد و در عالم رؤیا پیامبر اکرم (ص) را مشاهده کردم که ظرفی در دست دارد و نام غلامی را از آن ظرف خارج کرده است.

عبدالله‌پور اظهار کرد: شهید طوسی به ما گفت با مشاهده این رؤیا متوجه شهادت غلامی و به اسارت در آمدند رزمندگان دیگر شدم.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از عملیات کربلای5 در دوران دفاع مقدس و همچنین شهادت پورقاسمی در سال 70 به منزلت شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا که مسیر را برای ما باز کردند انتظارهایی از جامعه دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بزرگ‌ترین انتظار شهدا از جامعه تبعیت از امام زمان خود است، خاطرنشان کرد: شهدا در مرتبه‌های مختلف امر مذکور را نشان دادند؛ ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد اطاعت‌پذیری شهیدان از امام زمان خود بودیم.

عبدالله‌پور، انتظار شهدا را تبعیت از مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری تحصیل و تهذیب را از دانشجویان انتظار دارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بین دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) بزرگ‌ترین وظیفه امروز ما را جهاد کبیر عنوان کردند، اظهار کرد: جهاد کبیر به معنای تبعیت نکردن از خواسته‌های دشمن است و باید در این مسیر تلاش کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، مسیر شهدا را ایجاد تمدن اسلامی عنوان کرد و گفت: طلوع فجری که شهدا برای ما باز کردند افق آن بسیار درخشان است و باید انقلاب را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.