آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه اگر ما بخواهیم با غربی ها مذاکرات حقوق بشری داشته باشیم باید مذاکره مان در مورد فلسفه حقوق بشر باشد، بیان داشت: در این صورت ما در سه سطح می توانیم مذاکره کنیم.

 تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران ضرورت ندارد/ آنها به دنبال حاکمیت در ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله کعبی در گفت و گو با میزان با تأکید بر اینکه تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران ضرورت ندارد گفت: زیرا هر یک از کشورهای اروپایی درایران سفارتخانه دارند و می توانند روابط دیپلماتیک خودشان را از طریق سفارتخانه ها دنبال کنند.
آیت الله کعبی حقوق بشرغربی را یکی از اهرم های اتحادیه اروپا برشمرد و بیان داشت: مبنای ما در مسائل  حقوق بشری حقوق بشر اسلامی است نه حقوق بشر غربی چنانچه اعلامیه حقوق بشر اسلامی که پیش نویس آن در تهران تنظیم ودر سال ۱۹۹۲ در قاهره تصویب شد تعیین می کند کشورهای اروپایی باید در چارچوب حقوق بشر اسلامی فرهنگ اسلامی وا رزشها و باورهای اسلامی پیگیر مسائل حقوق بشر باشند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظومه حقوق بشر در اسلام را حول سه محور حق الله، حق عمومی و حق فردی برشمرد و تاکید کرد: در حالی که پایه حقوق بشر غربی بدون توجه به حق الله بر مبنای لیبرالیسم است و مبنای آن صرفا آزادی های فردی و عمومی است 
تا جایی که به جامعه آسیب نرساند و ملاک آنها هم تشخیص خودشان است.
وی خاطر نشان کرد: آنها از ما می خواهند که ما هم حق الله را کنار بگذاریم که این برخلاف باورهای اسلامی است و ماهم به این خواسته تن نمی دهیم وبرایمان قابل مذاکره نیست که بیاییم در مورد احکام اسلامی مذاکره کنیم.
آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه مذاکرات ما با ۱+۵ و کشورهای اروپایی صرفا در مسئله هسته ای است، اظهار داشت: آنها پا را فراتر از مسائل هسته ای می گذارند به گونه ای که با مطرح کردن مسائل حقوق بشر در سیاست های نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت آن دخالت کرده و در صددند تا از طریق دفتر اتحادیه اروپایی به اهداف خود برسند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: کشورهای اروپایی به دنبال منافع سلطه جویانه، مستکبرانه و منافع خودشان هستند که این به سود نظام نیست و طرح مسائل حقوق بشری غربی یک پیش زمینه ای برای برجام دو وبه اصطلاح برجام حقوق بشری است که برجام دو پیش زمینه ای برای برجام سه و مذاکره در مورد مقاومت اسلامی است بشود.
وی خاطر نشان کرد: قواعد شرع مقدس و حمایت از مقاومت اسلامی و التزام به حقوق بشر بر پایه شرع مقدس خطوط قرمزی هستند که برای ما قابل مذاکره نیست.
آیت الله کعبی تاکید کرد: براساس این دلایل وجود دفتراتحادیه اروپایی در ایران هیچ وجاهتی ندارد و جریان غرب گرای داخلی معمولا جهت پیشبرد سیاست های متمایل به غرب وهموار کردن مسیر برای غرب گرایی تمایل به ایجاد دفتر توسط اتحادیه اروپا در ایران دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه اگر ما بخواهیم با غربی ها مذاکرات حقوق بشری داشته باشیم  باید مذاکره مان در مورد  فلسفه حقوق بشر باشد، بیان داشت: در این صورت ما در سه سطح می توانیم مذاکره کنیم.  
آیت الله کعبی در پایان سطوح سه گانه قابل مذاکره با کشورهای غربی را به شرح ذیل برشمرد:

۱. مبانی فلسفه که ما می گوییم مبانی فلسفه حقوق بشر غربی باطل بوده و مبتنی بر حق نیست.
۲. در مورد منابع حقوق بشری مذاکره شود که طبیعتاَ منابع  حقوق بشری ما بر گرفته از اسلام است و ما منابع آنها را که مبتنی بر تراوش های فکری بشری و مبتنی بر هوی و هوس است قبول نمی کنیم.
۳. مذاکره در مورد مسائل حقوق بشر باشد و سطح مذاکره که می شود انجام داد و غربی ها زیر بار نرفته اند مذاکره در مورد مبانی فلسفه حقوق بشر است و از این منظر باید بگوییم که ما در حقوق بشر استانداردهای خودمان را داریم و زیربار استانداردهای حقوق بشر غربی نمی رویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.