رئیس مجلس با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه، گفت: دشواری مبارزه با تروریست‌ها به خاطر حمایت آمریکا از این پدیده شوم به عنوان ابزاری برای تأمین منافع‌شان در منطقه است.

تروریسم ابزار دست آمریکا برای ایجاد تنش در منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه با اشاره به مناسبات دوستانه ایران و روسیه، گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور در تمامی عرصه‌ها دارد و مجلس شورای اسلامی از گسترش ارتباطات و همکاری‌های فی‌مابین حمایت می‌کند.
وی با اشاره به علاقه‌مندی دو کشور به تداوم روابط پایدار فی‌مابین، افزود: در سال‌های اخیر بین ایران و روسیه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی – آموزشی و پارلمانی همکاری‌های خوبی در جریان بوده است که این مهم، نشان از وجود منافع مشترک فراوان بین دو کشور دارد.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش به تحولات منطقه اشاره و تأکید کرد: نقش روسیه در تحولات منطقه از جمله مبارزه با تروریسم، مثبت ارزیابی می‌شود و دو کشور می‌توانند با کمک یکدیگر، صلح و امنیت را به غرب آسیا بازگردانند.
لاریجانی همچنین با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و متحدانش در منطقه، تصریح کرد: رشد و گسترش تروریسم و دشواری مبارزه با آن تنها به خاطر حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا از این پدیده شوم به عنوان ابزاری برای تأمین منافع خود در منطقه است.  
وی اضافه کرد: افزایش ارتباط میان نهادهای سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ایران و روسیه موجب توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوستانه دو کشور می‌گردد.
همچنین، «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به ایران، گفت: شورای فدراسیون روسیه همواره از توسعه مناسبات تهران – مسکو استقبال کرده است و آن را نه تنها به سود منافع دو کشور، بلکه در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه می‌داند.
وی افزود: با توجه به شرایط حساس کنونی آمده‌ایم که در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کنیم.
رئیس شورای فدراسیون روسیه اضافه کرد:  روابط پارلمانی یکی از مؤلفه‌های مهم در روابط روسیه و ایران است که می‌بایست از آن در جهت تعمیق و تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های گوناگون بهره برد.
«ماتوینکو» همچنین در این دیدار همکاری مشترک میان مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی دو کشور و توسعه صنعت گردشگری را خواستار شد.
وی با ابراز تأسف از سکوت غرب نسبت به کشتار مردم بی‌گناه یمن، خاطرنشان کرد: غرب با جنجال وسیع رسانه‌ای و تبلیغاتی مانع پاکسازی حلب از تروریست‌ها گردید، در حالیکه نسبت به فجایع یمن سکوت کرده است.
رئیس شورای فدراسیون روسیه درباره انتخابات آمریکا، گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور جدید آمریکا نسبت به تعهدات این کشور در عرصه بین‌المللی از جمله برجام پایبند باشد.
‌«ماتوینکو» در پایان این دیدار، گفت: مجالس دو کشور باید با شناسایی و رفع موانع توسعه همکاری‌ها، راه را برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور هموار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.