رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده طرقبه، از کمیسیون کشاورزی خواست تا هرچه سریعتر لایحه هوای پاک را رسیدگی کند.

لاریجانی: کمیسیون کشاورزی هرچه سریعتر لایحه هوای پاک را رسیدگی کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه ۲۴ آبان) قوه مقننه با استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی طی اخطاری گفت: وضعیت آلودگی هوا از مرز هشدار گذشته و به اضطرار رسیده است.
وی ادامه داد: در مجلس نهم هیئتی تشکیل و طرحی را درباره آلودگی هوا تهیه کرده‌اند که در طی آن دولت نیز لایحه هوای پاک را به مجلس ارائه کرد.
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه به گفته وزارت بهداشت هرگاه آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند ۲۰ درصد مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند افزود: جان و سلامت مردم در خطر است.
دهقان با خطاب قرار دادن علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: آقای رئیس وقت بگذارید و لایحه هوای پاک به کمیسیون کشاورزی برای ایرادات ارجاع شده را سریعتر به صحن علنی مجلس بیاید تا برخی از مشکلات در آلودگی هوا مرتفع شود چون کشور در حال خسارت دیده است.
وی گفت: اما باید از دولت پرسید چرا اجازه می‌دهد که وضعیت به مرز هشدار برسد تا مسکن تزریق کند. وضعیت امروز تهران از ۱۵ روز پیش پیش‌بینی‌شده بود.
نماینده مردم طرقبه در مجلس تصریح کرد: البته از مدتهای قبل نیز پیش‌بینی شده بود که بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته باشد به همین جهت باید فکری به حال آلودگی هوا کرد.
دهقان ادامه داد: رئیس مجلس به دولت تذکر دهد درباره موضوعات آلودگی هوا اقدامی انجام دهد تا مدارس تعطیل و مرگ و میر افزایش نیابد.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا در کشور مشخص است، گفت: خودروها و کارخانجات بیشترین سهم در آلودگی را دارند که باید دولت مدیریتی نسبت به آنها داشته باشد.  
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم طرقبه گفت: لایحه هوای پاک در کمیسیون کشاورزی در حال بررسی شدن است و کمیسیون نیز باید سریع‌تر اقدامات را انجام دهد تا این مشکل حل شود.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.