یک متخصص پوست و مو گفت: اگر شامپوی مورد استفاده شما موهایتان را تمیز و خوش حالت می کند، نیازی نیست هر چند وقت یک بار آن را تعویض کنید.

هر چند وقت یک بار باید شامپوی خود را تعویض کنیم؟

به گزارش قدس آنلاین، خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص زمان مناسب برای عوض کردن شامپوی سر اظهار داشت: شامپو یک ماده شوینده است و کار اصلی آن تمیز کردن و شست و شوی مو و پوست سر است، بنابراین اگر شامپوی مورد استفاده شما موهایتان را تمیز و خوش حالت می کند، نیازی نیست هر چند وقت یک بار شامپوی خود را تعویض کنید و می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید.
وی با بیان اینکه افراد دارای موی شوره دار، چرب و خشک بهتر است از شامپوهای مخصوص خود استفاده کنند، تصریح کرد: این اشخاص باید با توجه به نوع موهای خود شامپوی مخصوص و مناسب را انتخاب کنند، برای مثال برای رفع شوره سر باید از شامپوی ضد شوره و برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو بهتر از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده شود.
وی اظهار داشت: بعضی از افرادی که از شوره سر رنج می برند و از شامپوی مخصوص موهای شوره دار استفاده می کنند، ممکن است بعد از مدتی شامپوی ضدشوره مورد استفاده آنها تاثیر خود را بر روی موها از دست دهند و شوره سر باز گردد که در برخی موارد مشکل اصلی فرد بیماری مربوط به پوست سر است که به غلط شوره تشخیص داده شده و برای مدت کوتاهی به طور ظاهری مشکل فرد را برطرف کند.
این متخصص پوست و مو تاکید کرد: مشکلات مو و پوست سر نظیر شوره، چربی پوست سر و خشکی و زبری مو باید به صورت ریشه ای درمان شوند و لازم به ذکر است که در میان شامپوهای مخصوص فقط شامپوهای ضد شوره خاصیت درمانی دارند و سایر شامپوها حاوی موادی هستند که از پیشروی این مشکلات جلوگیری می کنند.
صداقت پیشه افزود: توصیه می شود کودکان از شامپوهای مخصوص خود استفاده نمایند زیرا پوست و موی آنها بسیار حساس است و استفاده از شامپوهای مخصوص کودکان از بروز مشکلاتی نظیر سوزش چشم و حساسیت جلوگیری می کند.
‌وی عنوان کرد: تقریبا بیشتر شامپوها در مواد تشکیل دهنده خود مشابه هستند، از این رو استفاده از بیشتر آنها به جز شامپوهای مخصوص نتیجه یکسانی دارد و به همین دلیل توصیه می شود که اگر شامپویی که استفاده می کنید با موهای شما سازگار است نیاز به تعویض آن نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.