قدس آنلاین-شهرکرد-لیلا احمدی: تجلیل از اساتید مدعو وبازدید دانش آموزان از نمایشگاه وفروشگاه کتاب این نشست از بخشهای جنبی این نشست به شمار می آمد.

نقد کتاب پرنده خواهر من است در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان همزمان با هفته ی کتاب و کتابخوانی  از برگزاری نشست ادبی سفر کتاب در مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد خبر داد.

فرزاد رحیمی در این باره افزود: ویژه برنامه سفر کتاب در آخرین مقصد فرهنگی خود در مرکز مجتمع شهرکرد با نقد کتاب پرنده خواهر من است از سروده های آقای جعفر ابراهیمی و برنامه های جنبی دیگر در راستای این سفر تا پایان آبان ماه 95 در استان فعال خواهد بود.

وی حضور و فعالیت دانش آموزان پایه ی هفتم رشته ی ادبیات دبیرستان دخترانه ی مولوی را در این نشست و ارائه ی نقد ادبی توسط دکتر سجادنجفی و ابراهیم ظاهری و تحلیل محتوایی و ظاهری این کتاب را از جمله دستاورد های فرهنگی این نشستها در استان دانست و از آنها به عنوان نشست های تخصصی نقد دوپنجره یاد کرد.

رحیمی با اشاره به پرورش مهارتهای کلامی و فکری در این نشستها افزود: این برنامه در دوبخش تدارک دیده شده بود که در بخش اول پارامترها ومختصات شعر کودک برای نقد به دانش آموزان معرفی گردید ودر بخش دوم با توجه به پارامترهای ارائه شده تعدادی از اشعار کتاب پرنده خواهر من است خوانش ومورد نقد وبررسی توسط بچه ها قرار گرفت.

مدیر کل کانون در ادامه با اشاره به  وجود شاعران و منتقدان ادبی برجسته کودک و نوجوان در کانون استان تصریح کرد: در این نشست معصومه مهری مربی فرهنگی مرکز که از شاعران ونویسندگان کودک ونوجوان می باشند نیز دیدگاههای خود را پیرامون محتوا وکیفیت اشعار بیان داشتند.

آشنایی با قالبهای شعری بخصوص قالب شعر کودک ونوجوان، آشنایی با آرایه های شعری وصنایع ادبی، آشنایی با عنصر عاطفه وشناخت تخیل در شعر، کشف لایه های درونی اشعار وپرهیز از سطحی خوانی در شعر، نحوه ی خوانش صحیح شعرتوجه به مفاهیم ومعانی ومضمون در شعر، آشنایی با زبان شعری، شناخت وزن و قافیه وردیف وتشخیص تفاوت قالبهای کلاسیک ومدرن و....از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.