بر اساس گزارش‌های میدانی، در ماه اکتبر سال جاری تلفات نیروهای ارتش، پلیس، مخالفان دولت و غیرنظامیان ۸۳ درصد نسبت به ماههای گذشته در این کشور افزایش داشته است.

افزایش ۸۳ درصدی آمار کشته و زخمی‌های ماه گذشته میلادی در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،رقم کشته و زخمی‌های درگیری‌های افغانستان در ماه اکتبر نسبت به ماههای گذشته 83 درصد افزایش داشته است.

همچنین ماه گذشته میلادی حملات 35 درصد نیز بیشتر از ماه‌های قبل بوده است.

ماه گذشته بیشتر حملات یاد شده در ولایت‌های ننگرهار، هلمند، جوزجان، قندهار‎، فاریاب بوده است.

کارشناسان نظامی افغانستان عوامل مختلفی را در افزایش حملات و تلفات طرفین درگیری و غیرنظامیان تاثیرگذار می‌دانند.

ژنرال «عتیق الله امرخیل» در این باره می‌گوید که نشست‌های بین‌المللی و فشار طالبان یکی از دلایل افزایش حملات و تلفات ماه اکتبر بوده است.

وی افزود که از دلایل دیگر افزایش حملات مخالفان مسلح، درگیر نگه داشتن نیروهای امنیتی افغان است تا برای عملیات زمستانی آمادگی بگیرند.

امرخیل با اشاره به دخالت پاکستان نیز تصریح کرد که پاکستان نیز در افزایش حملات تأثیرگذار است تا نشان دهد که طالبان قویتر است و مذاکرات صلح به سرانجام نمی‌رسد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز اظهار داشت که فصل جنگی افغانستان رو به پایان است و مخالفان مسلح دولت از تمام توان خود استفاده می‌کنند، زیرا پس از آن برای تجدید قوا به پاکستان می‌روند.

وی اعتراف کرد که در سال جاری فشار علیه دولت افغانستان زیاد بود.

بر اساس گزارش‌ها بیشترین تلفات در هفتم ماه اکتوبر در افغانستان صورت گرفته است که در آن 40 تن کشته و بیش از 319 تن دیگر زخمی شدند.

کشته شدگان و زخمی‌های ماه اکتبر را نیروهای دولتی، مخالفان مسلح و غیرنظامیان تشکیل می‌دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.