سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ابراز محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، راز عاقبت به خیری انسان است.

دوستی با اهل بیت(ع) راز عاقبت به خیری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد کاظمیان پور، در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف حسینی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع اخلاق زندگی پرداخت و عنوان کرد: عاقبت به خیری یعنی اتصال به فیض و رحمت مطلق و بی نهایت و رسیدن به نقطه ای از قرب الهی که رضایت و خشنودی خدا از انسان و انسان از خدا را به دنبال دارد.
وی عنوان کرد: بزرگترین عامل عاقبت به خیری این است که انسان ضعف های خود را جبران کند و از گناهان  دوری کند. زیرا اصلی ترین عامل بدبختی و عاقبت به شری گناهان است.
کاظمیان پور با اشاره به اینکه قرآن کریم اصلی ترین عامل عاقبت به خیری را تقوا می داند، افزود:  ایمان به خدا و تقوای الهی مهمترین عامل عافیت طولانی، ماندگار و عاقبت به خیری دنیا و آخرت است. مؤمن باید از هم نشینی و دوستی با افراد بی تقوا، بی نماز، صفی و نادان، فاسد و بی خرد بپرهیزد.
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) در خصوص عاقبت به خیری، عنوان کرد: ایشان می فرمایند: اگر می­خواهید کارهایتان به نیکی انجام گیرد و پایان عمر و زندگی‌تان خیر باشد؛ تا هنگام مرگ، حق خدا را مراعات کنید.
وی، نعمت های خداوند را در راه معصیت خرج نکردن، مغرور نشدن به بردباری و حلم خداوند، نیکی کردن به دوستان و محبت و ابراز ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر راه های عاقبت به خیری دانست.
حجت الاسلام والمسلمین کاظمیان پور، کنترل زبان و فرو بستن لب بر هرچه جز اذکار الهی را از دیگر عوامل عافیت و عاقبت به خیری مؤمنان بر اساس فرمایش شریف رسول الله(ص) عنوان و تصریح کرد: کنترل زبان، پرهیز از غیبت، تهمت و دروغ از عوامل دیگر عاقبت به خیری است.
کاظمیان پور، با بیان اینکه زیبنده بودن اهل ایمان برای پیشوایان معصوم خویش، پیروی از آن­ها در همه ابعاد زندگیست، ابراز کرد: یکی از نکاتی که در زندگی اهل بیت(ع) به چشم می‌خورد؛ پرهیز از اسراف و تبذیر است. امروزه اسراف و تبذیر بلای زندگی مردم کشور ما شده است و متأسفانه در کشور ما اسراف زیاد است. در مجالس مختلف مشاهده می شود که به این مقوله توجه نمی شود.
وی ابراز کرد: ما باید با پیروی از رهنمودهای ائمه اطهار(ع) علاوه بر زینت بودن برای مکتب خویش، الگوی مناسبی برای سایرکشورها باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.