قدس آنلاین: معاون امور تعاون خوزستان از ثبت دومین تعاونی توسعه عمران در شهرستان هویزه با۲۲۴نفر عضو خبرداد.

هدف تعاونی توسعه و عمران هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی است

عبدالکریم انصاری زاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در اهواز بابیان اینکه این نوع تعاونی ها نیم درصد جمعیت شهرستان باید عضو این تعاونی شوند اظهارکرد: اولین تعاونی توسعه عمران سال گذشته در شهرستان خرمشهر با ۸۱۸ نفر به ثبت رسید.

وی افزود: مبلغ اولیه سرمایه گذاری در این تعاونی ها سه میلیارد ریال است و دومین تعاونی توسعه عمران شهرستانی در هویزه خوزستان به ثبت رسید.

معاون امور تعاون خوزستان بااشاره به فرصت‌های شغلی تعاونی توسعه و عمران گفت: این تعاونی ها به منظور ایجاد و توزیع عادلانه ثروت در سطح شهرستان (احقاق عدالت اجتماعی)، امکان بکارگیری شرکت های بومی در پروژه‌های شهرستان به‌صورت هلدینگ، تحقق وحدت کلمه و تولید فرهنگ نوع دوستی و همیاری (حس همکاری)، هدایت سرمایه‌های خرد مردمی در جهت اجرای پروژه‌های کلان و ملی، امکان خرید آسان سهام (بانکداری الکترونیک)، امکان جذب سرمایه گذار از سایر شهرستانها و خارج از کشور و امکان اجرای پروژه‌های نیمه کاره شهرستان به‌صورت مشارکت راه اندازی می شود.

وی در خصوص اینکه در سطح کشور چند تعاونی راه اندازی شده است، تصریح کرد: در کل کشور تاکنون ۲۴تعاونی راه اندازی شده که این دومین تعاونی در سطح استان است.

معاون امور تعاون استان خوزستان با بیان اینکه شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی دارای سه قانون حمایت کننده هستند عنوان کرد: این قانون ها نیز قانون تاسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خواهند بود.

وی گفت: شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، حسب ماده یک قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی مصوب مجلس شورای اسلامی‌، به منظور تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها، هدایت منابع مردمی به بخش‌های تولیدی، بسترسازی برای ورود بخش‌های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و انجام طرح‌هایی که به دلیل افزونه‌زا (رانت زا) بودن آن،امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد، شرکت‌هایی با عنوان( شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی) تشکیل می‌شوند.

انصاری زاده اهداف شرکت تعاونی توسعه و عمران را، تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی و بستر سازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیتهای اقتصادی برشمرد.

معاون امور تعاون استان خوزستان منافع تعاونی توسعه و عمران شهرستان را،  ایجاد اشتغال به صورت انفجاری و پایدار از طریق  جلوگیری از ورود نیروهای غیر بومی، جلوگیری از خروج ارزش افزوده ناشی از اجرای پروژه‌ها در شهرستان و همچنین ایجاد فرصت شغلی برای همشهریان عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.