با قانع نشدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر کشور درباره پیگیری مشکل پدیده شاندیز وزیر کشور دومین کارت زرد خود را دریافت کرد.

توضیحات وزیر در مورد پدیده شاندیز مجلس راقانع نکرد /رحمانی فضلی دوکارته شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، سوال ملی مصطفی کواکبیان نماینده تهران، شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر و حسین مقصودی نماینده سبزوار از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره علت عدم پیگیری جدی وضعیت سهامداران پدیده شاندیز در دستور کار قرار گرفت.
وزیر کشور در پاسخ به سوال مشترک این نمایندگان به خلاء های قانونی مربوط به شکل گیری این شرکت اشاره کرد و گفت: با مجموعه تخلفات صورت گرفته در پدیده شاندیز از سال ۸۸ تا ۹۲، دستگاه قضایی در سال ۹۳ به این موضوع وارد شده و جلوی ادامه فعالیت آن را گرفته است.
وی با اشاره به پیشنهادات ۱۶ گانه وزارت کشور به شورای عالی امنیت ملی، از تعیین ۷ گام اجرایی مشتمل بر قانون تجارت برای حل و فصل مشکل پدیده شاندیز خبر داد و اظهارداشت: با مجموعه این اقدامات، شرکتی که از صفر تا صد ایجاد آن غیرقانونی بوده است و می توانست در آینده برای سهامداران مشکل ساز شود، الان مدیریت شود و به سمت مناسبی هدایت می شود و حتماً مشکل آن حل خواهد شد.
رحمانی فضلی همچنین از ایجاد اتاق مبادلات سهام پدیده در آینده نزدیک و تشکیل کنسرسیومی از بانکها برای پرداخت تسهیلات به مجموعه پدیده شاندیز خبر داد.
پس از توضیحات وزیر کشور، مصطفی کواکبیان نماینده سوال کنندگان اعلام کرد که من از پاسخ های وزیر قانع نشده ام اما نمی خواهم که رای گیری شود؛ با دوستان و همکاران و اعضای فراکسیون نیز مشورت کرده ام و می خواهم یک فرصت یک ماهه به وزیر بدهیم.
وی افزود: اگر بعد از این یک ماه مشکل حل نشد، استیضاح را به جریان می اندازم.
علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس نیز که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به کواکبیان تاکید کرد که به این شکل نمی توان از پاسخ قانع شد یا نشد، آقایان مقصودی و حسن پور قانع شده اند و شما نیز باید با صراحت بگویید که قانع شده اید یا خیر؟
در نهایت، به دلیل عدم اعلام صریح نماینده سوال کنندگان درباره قانع شدن یا نشدن خود، مطهری وارد بودن سوال را به رای گذاشت که بر این اساس از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن، نمایندگان با ۱۱۴ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۲ رای ممتنع سوال را وارد دانستند و به این ترتیب وزیر کشور دومین کارت زرد خود را دریافت کرد.
رحمانی فضلی پیشتر و در مجلس نهم در موضوع عفاف و حجاب از خانه ملت کارت زرد گرفته بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.