قدس آنلاین- بیرجند: استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت ها برای نهادینه سازی امر مطالعه استفاده کرد گفت: برغم حمایت های خوبی که از سوی دولت در چند سال اخیر از نهاد کتابخانه های عمومی صورت گرفته هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد.

تمام ظرفیت ها برای نهادینه سازی امر مطالعه در خراسان جنوبی بکار گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبر پرویزی درجریان بازدید از کتابخانه مرکزی الغدیر و کتابخانه استاد سعیدی اظهارداشت: مسئولین ذی ربط تلاش کنند تا از ظرفیت دستگاه ها و دانشگاه ها برای این امر به نحو مطلوب و مناسب استفاده شود.

وی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتابداران عزیز قشری مهم و ارزشمند هستند که در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات آحاد مختلف مردم تلاش می کنند.

وی به مشکلات موجود در نهاد کتابخانه ها در سطح کشور و استان ها اشاره کرد وافزود: در دولت تدبیر و امید و از طریق اصلاحیه ای که در قانون بودجه صورت گرفته کمک های خوبی به این نهاد مهم صورت گرفت اما با توجه به مشکلات زیادی که در این زمینه وجود دارد باید اقدامات بیشتری برای رفع مشکلات موجود در این بخش از سوی متولیان امر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات و امکانات موجود باید به بهترین نحو و به شکلی بهینه استفاده شود، افزود: احداث کتابخانه و حتی سالن مطالعه باید بر اساس یک کار کارشناسی و بر اساس آمایش سرزمینی مرتبط در این زمینه صورت گیرد تا بتوان در راستای رفع نیاز مراجعان اقدامات لازم را صورت داد.

وی  با تاکید بر استفاده مناسب از فضاهای موجود در سطح شهرستان ها و روستاهای استان، گفت: نیازمندی های مناطق باید بر اساس واقعیات مورد توجه قرار گیرد تا اقداماتی که صورت می گیرد دارای خروجی و بازخورد مناسب باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.