حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم میرباقری گفت: مومن باید در دنیا خودش را با اخلاق الهی و ائمه اطهار(ع) تربیت کند.

مومن باید خود را با اخلاق الهی تربیت کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نیوز خطیب و سخنران حرم مطهر رضوی در سخنرانی پیش از نماز مغرب صحن گوهرشاد تصریح کرد: اخلاق یکی از سه بعد اساسی نظریه اسلام است که از آن طریق انسان می تواند به قرب الهی برسد و انسان می تواند صفات و غرایض انسانی را آنچنان در خود تربیت کند که از مرحله غرایض حیوانی به انسانی تبدیل گردد و موجبات نزدیکی به پرودگار هستی را برای خود ایجاد کند.
وی با بیان این مطلب که در آخرت صورت های انسانی موجود در دنیا تغییر خواهد کرد، افزود: با برانگیخته شدن انسان ها در روز قیامت، چهره انسان ها تغییر کرده و آن دسته از مردم که با تربیت غرایض حیوانی خود آنها را به بهترین شکل ممکن تغییر داده اند با صورتی آراسته و زیبا محشور خواهند شد و آن دسته از مردم که در دنیا تلاشی برای استفاده حلال از غرایض خدادادی خود نکرده اند و با خلق و خوی حیوانی خود به آغوش مرگ رفته اند به همان شکل محشور می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری تاکید کرد: انسان برای استفاده درست از غرایض، باید برای خود الگو قائل باشد و بهترین الگو برای او، نگاه و تقلید از سیره ائمه معصومین(ع) و پیامبر مکرم اسلام است.
وی در ادامه گفت: بهترین راه برای قرب الهی، محبت به خدا و اولیای خداست و هر آن زمان که حب اولیای خدا در دل انسانی بیافتد، سعی خواهد کرد خود را شبیه به محبوب خود کند و از آن طریق قرب  الهی دست یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.