رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند اشغالگران به دنبال ساکت کردن هر صدایی به جز صدای یهودیان در اماکن مقدسه هستند، آن‌ها می‌خواهند قدس را از طریق بیرون راندن ساکنان اصلی و مصادره مدارک و ویران کردن خانه‌هایشان، کاملا یهودی کنند.

پیامدهای تازه‌ترین اقدام نژادپرستانه اشغالگران قدس و اهداف پشت پرده آن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم در نوار غزه،‌ نژادپرستی رژیم صهیونیستی در تصویب قانونی که بر اساس آن پخش  اذان از مساجد در بیت‌المقدس ممنوع می‌شود، بار دیگر نمایان شد.

کمیته وزارتی قانونگذاری رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 23 آبان، پیش‌نویس قانون ممنوعیت پخش صدای اذان از مساجد قدس اشغالی را تصویب کرد.بر اساس این قانون، ماموران رژیم صهیونیستی می‌توانند از موذن‌ها بازجویی کنند و دست به اقدامات قضایی علیه آنان بزنند.

«فواد الرازم» اسیر آزادشده جنبش جهاد اسلامی با محکوم کردن این اقدام نژادپرستانه افراطی به خبرنگار تسنیم گفت : اشغالگران به دنبال ساکت کردن هر صدایی به جز صدای یهودیان در اماکن مقدسه هستند، از سوی دیگر این اولین طرح آنها نیست، اسرائیل می‌خواهد قدس را از طریق بیرون راندن ساکنان اصلی و مصادره مدارک و ویران کردن خانه‌هایشان، کاملا یهودی کند، تمام این اقدامات به وضوح طرح رژیم صهیونیستی برای تبدیل قدس به پایخت خود به بهانه این‌که این شهر، شهر مومنین یهود در جهان است، نشان می‌ دهد، آنها درهای قدس را به روی یهودیان افراطی در تمام جهان خواهند گشود.

«محمد المدهون» معاون وزیر فرهنگ فلسطین هم به خبرنگار تسنیم گفت: تصمیم جلوگیری از پخش اذان یک تصمیم خطرناک است که هدف اشغالگران از این تصمیم، بیرون راندن مردم ما از قدس و اراضی  اشغالی 1948 است،‌ این تصمیم پیامدهای سنگینی دارد، زیرا ملت ما هرگز چنین اقدامی را که رکن اساسی از ارکان اسلام و دعوت کننده به نماز یعنی اذان را هدف قرار داده، هرگز نخواهند پذیرفت، این تصمیم نژادپرستانه و مخالف تمام قوانین و مقررات بین المللی است.

«سمیر زهوت» از رهبران جهاد اسلامی هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم تصریح می‌کند: منع اذان گفتن در قدس بخش اساسی و فشرده نژادپرستی صهیونیستی و بی‌اعتنایی آنها به اعراب و مسلمانان است، بنابراین دیگر از اعراب و مسلمانان کسی باقی نمانده که در مقابل این اقدام ایستادگی کنند به جز مقاومت فلسطین و حامیان آن از جمله جمهوری اسلامی ایران .

به گفته وی، اشغالگران برای از بین بردن مقاومت و بازداشت رهبران آن و تمام کسانی که در کنار مقاومت هستند از جمله شیخ رائد صلاح تلاش می‌کنند، صهیونیست‌ها اخیرا رائد صلاح را به خاطر مخالفت با اقدامات نژادپرستانه‌ آنها بازداشت کرده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.