قدس آنلاین: پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد با حضور مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد با حضور مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

در این مراسم محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: نمایشگاه مشهد پس از تهران دومین نمایشگاه برتر و با کیفیت کشور در حوزه صنعت چاپ و نشر است.

وی افزود: گردش مالی صنعت چاپ در سطح دنیا ۷۰۰ میلیارد دلار است که از این میزان در ۱۰۰ میلیارد دلار آن حوزه خاورمیانه است و ایران که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ قرار بوده در رده نخست باشد اکنون در رده پنجم است.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی حوزه چاپ و نشر در دستور کار اداره کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و سال گذشته ۳۷ دوره تخصصی در حوزه چاپ و نشر در کشور برگزار شد .

وی بیان کرد: این در حالی است که کشورهای خاورمیانه در زمینه صنعت چاپ از قدرت و توانایی بسیار بالایی برخوردار نیستند و ایران با استفاده درست از مزیت ها و ظرفیت های خود در این زمینه می تواند جایگاه بهتری را در حوزه صنعت چاپ در منطقه داشته باشد.

برازش اظهار کرد: تراز تجاری ایران در حوزه صنعت چاپ منفی است به این معنا که واردات در این حوزه بیشتر از صادرات است اما در سالهای اخیر ورود ماشین آلات به روز در حوزه صنعت چاپ به این بخش کمک شایانی کرد و باعث شد صنعت چاپ کشور در برخی بخشها از جمله کارت های اعتباری به مرز خودکفایی برسد.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد: با حمایت مسئولان استانی شاهد توسعه فعالیت های چاپخانه داران خراسان رضوی در حوزه چاپ صنعتی باشیم.

در این مراسم سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم اظهار داشت: خراسان رضوی جایگاهی ویژه در حوزه چاپ و نشر دارد و این استان پس از تهران در جایگاه دوم کشور است.

وی بیان کرد: در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد ۱۰۲ غرفه به متراژ ۵ هزار مترمربع ۵ سالن در این نمایشگاه دایر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از غرفه‌های دایر شده در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد معلق به فعالان صنعت چاپ و نشر خراسان رضوی است.

سرابی افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی در گردش صنعتی این حوزه نقش مهمی ایفا می کند و می تواند معرف توانمندی ها و ظرفیت های فعالان صنعت چاپ به کشورهای دیگر بویژه همسایه ایران باشد.

وی بیان کرد: در آستانه معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی تبلور بخشی از قابلیت های این شهر در رویداد فرهنگی 2017 است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی قطب صنعت چاپ کشور است و از ظرفیت قابل توجهی به لحاظ ارتباط گیری با کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه برخوردار است.

سرابی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی می تواند به تقویت فعالان این بخش کمک کرده و زمینه ایجاد تبادلات علمی، تخصصی و اقتصادی را در حوزه چاپ بین فعالان اقتصادی و فرهنگی این استان با دیگر شرکت های خارجی فراهم نماید.

همچنین در این مراسم حامد ایرانی مدیر اجرایی ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد نیز گفت: این نمایشگاه به منظور رونمایی و ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فعالان صنعت چاپ و بسته بندی دایر شده است.

وی افزود: در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد شرکت‌های داخلی و خارجی به ارائه محصولات خود در حوزه های چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ تبلیغاتی، بسته‌بندی مواد غذایی، لیبل و لیزر و انتشارات پرداخته‌اند.

مدیر اجرایی ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی مشهد بیان کرد: شرکت کنندگان از استان های اصفهان، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و تهران و کشورهای افغانستان و ترکمنستان هستند.

پنجمین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی مشهد از ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.