۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 475886

شلغم از جمله میوه هایی است که در فصول سرد سال و یا در هنگام ابتلا به سرما خوردگی ها آنرا روی اجاق هر خانه ای مشاهده خواهید کرد. شلغم را می توان متخصص سرما خوردگی نامید! این میوه سرشار از ویتامین های مفید و طبیعی برای بهبود بیماری های باکتریایی است.

خواص شلغم

به گزارش قدس آنلاین، اولین باد پاییزی که شروع به وزیدن می‌کند، سرماخوردگی و دردسرهای ناشی از آن هم بساطش را پهن می‌کند و خیلی‌ها را مبتلا می‌کند. سرفه، عطسه و آبریزش از بینی گاهی چنان کلافه‌مان می‌کند که حاضریم هر نسخه‌ای را که اطرافیان می‌پیچند مصرف کنیم تا زودتر از این بیماری ساده اما خسته کننده نجات پیدا کنیم. حتی اگر این درمان از نوع دستورهای مادر بزرگها باشد!
شلغم یکی از این گیاهان است که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی توصیه می‌شود.
دکتر غلامرضا کردافشاری با اشاره به خواص شلغم» می‌گوید: شلغم گیاهی سرشار از فیبر، ویتامین‌های B۱، B۲، B۳، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر است که می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در مقابل بیماری‌های ویروسی و عفونی مقاوم کرده و به درمان سرماخوردگی کمک کند.
این گیاه مقوی و اشتهاآور نه تنها در تسکین سرفه و کاهش التهاب مجاری تنفسی مؤثر است بلکه در درمان یبوست، کاهش قند خون و تقویت کبد نیز نقش دارد.
این متخصص طب سنتی می‌افزاید: هرچند شلغم منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها است اما نحوه پخت این گیاه در حفظ خواص آن بی تأثیر نیست.
درحقیقت بخارپز کردن کمترین آسیب را به مواد مغذی شلغم می‌زند. وی در خاتمه خاطرنشان می‌کند: در هنگام سرماخوردگی بخور شلغم در رفع گرفتگی بینی و التهاب مجاری تنفسی مؤثر است.

آخرین نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.