سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: قرارداد با چینی ها برای بازطراحی رأکتور اراک نهایی شده است اما گفتگو درباره قیمت ادامه دارد.

قرارداد با چینی ها برای بازطراحی راکتور اراک نهایی شد

به گزارش قدس آنلاین، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو بافارس، در پاسخ به این سوال که قرارداد ایران با چین برای باز طراحی راکتور اراک به کجا رسید؟ اظهارداشت: این موضوع نهایی شده، همچنین ١٠ تا ٢٠ موضوع در این ارتباط وجود داشت که تدریج حل شد، موضوع دیگر مربوط به قیمت می شود در حال گفتگو هستیم و فکر می کنم به زودی نهایی شود.
وی در پاسخ به این سوال که بالاخره این قرارداد چه زمانی به سرانجام می رسد و ایا زمان بندی برای این موضوع در نظر گرفته اید یا خیر گفت: اقدامات به موازات یکدیگر در حال انجام است یعنی کار معطل این نیست که قراردادی امضا شود.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: کار طراحی مرحله اولیه توسط متخصصان کشورمان انجام شده که انها باید این طراحی را بازبینی و مرور کنند که به تبع طبق این مرورها یک سری تاییدیه هایی خواهند داشت که بعد از ان وارد فاز طراحی تفصیلی می شویم.
کمالوندی تاکید کرد: مرحله اول که طراحی پایه بوده انجام شده و بعد از اینکه این قرارداد نهایی شود ظرف چند ماه می تواند این مرحله اول که مرور از طرف چینی است انجام شود.
وی در پاسخ به این سوال که ایا برای همکاری های هسته ای سفری به کشور جمهوری چک دارید، گفت: بله، قرار است در راس هیات وسیعی متشکل از ٥ حوزه مختلف هسته ای به این کشور سفر کنیم چراکه جمهوری چک ظرفیت هسته ای خوبی به خصوص در موضوع مهندسی هسته ای و شاخه های مختلف از جمله سوخت و ... دارد بنابراین همکاری با کشور جمهوری چک می تواند برای ما مفید باشد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همچنین قرار است در جریان این سفر چهارچوب قراردادی هم بین دو کشور امضا شود تا سپس بتوانیم قراردهای جداگانه ای بر اساس هر کدام از موضوعات داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.