کمیسیون ملی حقوق بشر نیجریه تحقیق درباره کشتار جمعی از شیعیان این کشور را به دست نیروهای پلیس آغاز کرده است.

تحقیق کمیسیون ملی حقوق بشر درباره کشتار شیعیان نیجریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال یورش پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه به شیعیان این کشور در حومه شهر کانو - شمال شرقی نیجریه- که مشغول انجام مراسم عزاداری بودند، ۴۸ نفر شهید٬ ده ها نفر زخمی شدند. کمیسیون ملی حقوق بشر تحقیقات گسترده‌ای را درباره این جنایت آغاز کرده است.
"بن آنگو، " دستیار ارشد ویژه، و "لامبرت اوپارا، " دبیر اجرایی کمیسیون ملی حقوق بشر نیجریه، ضمن تائید خبر آغاز تحقیقات درمورد جنایات دو روز گذشته علیه شیعیان این کشور از برپایی تجمع اعتراض‌آمیز اعضای جنبش اسلامی نیجریه مقابل ساختمان کمیسیون در آبوجا خبر دادند.
بن آنگو اظهار داشت دپارتمان نظارتی در کمیسیون ملی حقوق بشر نیجریه با همکاران خود در دفتر کانو در ارتباط هستند تا درباره کشتار شیعیان تحقیقات کاملی انجام دهند. کمیسیون مربوطه برای تکمیل پرونده فقط به اخبار مندرج در مطبوعات بسنده نمی‌کند و با ارسال تیمی از بازرسان به دنبال کسب جزئیات بیشتر در این مورد است.  
مقامات جنبش اسلامی نیجریه با ارائه دادخواستی به کمیسیون ملی حقوق بشر این کشور خواستار بازجویی از تمام افسران پلیس حاضر در صحنه قتل عام شیعیان شدند و بار دیگر درخواست آزادی فوری شیخ "ابراهیم زکزاکی، " دبیرکل و رهبر جنبش اسلامی نیجریه، و همسرش را مطرح کردند.  
بازرس کل پلیس نیجریه مدعی شده است نیروهای پلیس به دسته عزاداران شلیک کرده است زیرا آنها همگی به سلاح گرم مسلح بودند. بازرس کل پلیس همچنین مدعی شده است عزاداران شیعه به سمت نیروهای امنیتی شلیک کرده و موجب کشته شدند چند افسر شدند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.