قدس آنلاین: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: خطوط قرمز جامعه کارگری در بحث قانون کار و قانون تأمین اجتماعی است و متأسفانه هرچند وقت یک‌بار دولت‌ها مشکلاتی در بحث دستمزد ایجاد می‌کنند.

خطوط قرمز جامعه کارگری قانون کار و تأمین اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، هادی ابوی در نخستین دوره همایش ملی کمیته بانوان کارگری کشور اظهار داشت: بحث‌های آموزشی ویژه بانوان را به‌صورت تخصصی در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور آغاز کردیم و این آموزش‌ها در تمامی فعالیت‌ها و حرفه‌های کاری حوزه بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: خطوط قرمز جامعه کارگری در بحث قانون کار و قانون تأمین اجتماعی است و متأسفانه هرچند وقت یک‌بار دولت‌ها مشکلاتی در بحث دستمزد ایجاد می‌کنند و به‌جای آنکه وقت خود را صرف آنالیز هزینه‌ها کنیم باید پیگیر رفع چنین موضوعاتی باشیم که برای جامعه کارگری خوشایند نیست.

ابوی با اشاره به اینکه مخالف ادغام دو بیمه تأمین اجتماعی و سلامت بودیم، تصریح کرد:علت مخالفت این بود که برای سازمان تأمین اجتماعی امکان پرداخت هزینه‌ها در مجموعه‌های گسترده‌اش آسان نیست و با ادغام این دو بیمه بر مشکلات افزوده می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور این است که تشکل‌های کارگری را در بخش‌ها و حرفه‌های مختلف تشکیل دهد، تأکید کرد: پایلوت اجرای این طرح مشهد است و آموزش‌های لازم در تمامی حوزه‌های مورد نیاز به‌ویژه بحث ایمنی در کار را برگزار کرده‌ایم و به دنبال برگزاری این آموزش‌های کوتاه‌مدت در سراسر کشور هستیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه ۷۰ انجمن صنفی فعال داریم که اکثر آن‌ها مشترک است، گفت: برخی از آن‌ها مانند مشاغل ساختمانی به دلیل شرایط خاص کاری مختص آقایان است و مجموعه خاصی برای بانوان نداریم و حضور بانوان در برخی مشاغل مانند بیمارستان بیشتر است.

ابوی با بیان اینکه باید روی موضوعات پرورش کارگر ایرانی و استفاده از کالای ایرانی کار کرد، افزود: اجرای اقتصاد مقاومتی از اهدف نظام و خواسته‌های مقام معظم رهبری است و بانوان در این زمینه ایفاگر نقش پررنگی هستند که باید به آن‌ها بها داده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.