مشهد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی از تهیه و تدوین نظام‌نامه تشکل‌های غیردولتی در خراسان رضوی خبر داد.

نظام‌نامه تشکل‌های غیردولتی در خراسان رضوی تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی صبح روز چهارشنبه در همایش علمی-کاربردی مدیران ستادی و معاونین پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: سازمان‌ها و نهادها برای رسیدن به اهداف شکل می‌گیرند اما برای تحقق اهداف خود نرم افزار و سخت افزار لازم برای رسیدن به این موضوع را ندارند که این موضوع در رابطه با سازمان بهزیستی جدی‌تر است.

وی تصریح کرد: ما امروز در دهه آسیب‌های اجتماعی قرار داریم که این موضوع جهانی است. در سال ۹۵ با افزایش سالمندی روبرو خواهیم بود و هرم سنی این افراد رشد پیدا خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: به ازای هر کهنسال ۴.۴ فرزند وجود دارد که ۲.۲، ۵۰ درصد از آنها از این قشر حمایت می‌کنند.

حسینی اظهار داشت: نسبت ازدواج به طلاق در استان ۳.۵ است و با اقدامات انجام شده ۱۵ درصد نرخ طلاق توافقی را کاهش داده‌ایم. طلاق در شهرها دو برابر روستاها است و نیمی از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید خط سیر ازدواج را در هفت مرحله ترسیم کنیم و از راهبردهای ۱۶ گانه مقام معظم رهبری برای برنامه‌ریزی در این مراحل استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در استان در حل تدوین نظام‌نامه تشکل‌های غیردولتی با تشکل‌های دولتی، شبکه‌سازی و قشربندی آنها و در نهایت قابلیت بررسی واگذاری آنها به مردم هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.