بجنورد-نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بر نقش مهم مطالعه و گسترش علم در مقابله با افکار انحرافی تاکید کرد.

مطالعه و گسترش علم در مقابله با افکار انحرافی نقش مهمی دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حبیب الله مهمان نواز همزمان با دومین روز از هفته کتاب‌ و کتابخوانی،در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان خود برای مخدوش کردن افکار و عقاید مسلمانان وارد عمل شده است، گفت: مقابله با این افکار و اعمال انحرافی درگرو افزایش آگاهی و میزان مطالعه افراد است.

وی بر ترویج بیش از پیش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: ارزش هر ملتی به میزان بهره‌برداری آن ملت از کتاب است؛ ازاین‌رو مطالعه کتاب و سروکار داشتن اقشار مختلف مردم با آن اهمیت بسیاری دارد.

آیت‌الله مهمان‌نواز بر اهمیت شناخت کتاب تأکید کرد و با اشاره به تفاوت محتوایی کتاب‌های گوناگون، افزود: باید کتابی را انتخاب کنیم که هدایت‌گر باشد و موجب سعادت انسان شود.

وی با بیان اینکه لازمه هر مطالعه مفید تحقیق در مورد نویسنده کتابی است که می‌خواهیم آن را مطالعه کنیم، افزود: اگر فردی کتابی را بدون تحقیق و آموزش بخواند مانند کسی است که برای شنا وارد رودخانه‌ای شود در حالی که شنا بلد نیست درنتیجه غرق می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان وارد عمل شده تا عقاید و افکار مسلمانان را مخدوش کند، اظهار داشت: توجه به امر مطالعه و گسترش علم می‌تواند دشمن را مأیوس کند.

وی ادامه داد: در واقع مقابله با این افکار و اعمال انحرافی در گرو افزایش آگاهی و میزان مطالعه مردم مسلمان است.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی را وظیفه اصلی خود دانسته و برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های خود را در این راستا تعریف خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.