۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 476040

همزمان با اینکه پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متحدان منطقه‌ای را نگران کرده، یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا تاکید کرد، آمریکا در سال‌های آتی از آسیا روی بر نمی‌گرداند.

ترامپ از آسیا رو بر نمی‌گرداند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان کمپین انتخاباتی‌اش کاملا منزوی به نظر رسید و از قطع ارتباط با دیگر کشورها سخن گفت در حالیکه باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی این کشور در کمپین انتخاباتی خود آسیا را اولویت خود قرار داده بود.

به عنوان مثال ترامپ با گفتن اینکه توکیو در روابط نظامی آمریکا ـ ژاپن بهای کافی را پرداخت نمی‌کند، باعث رنجش این کشور آسیایی شد.

وی همچنین پیشنهاد داد، تا ژاپن به خاطر اینکه برای دفاع از خود به آمریکا تکیه نکند، بهتر است به یک قدرت اتمی تبدیل شود.

آدمیرال‌ هری هریس، فرمانده فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: درست نیست که در حال حاضر درباره سیاست احتمالی دولت آتی آمریکا گمانه زنی و یا در سیاست دخالت کنم. اما شکی ندارم که به تعهد قاطعانه‌مان نسبت به متحدان و شرکایمان در منطقه هند ـ‌ آسیا ـ اقیانوس آرام ادامه خواهیم داد.

وی افزود: برای کاهش نگرانی‌های شرکا و دشمنان احتمالی‌مان باید بگویم که منطقه هند ـ آسیا ـ اقیانوس آرام مثل گذشته برای آمریکا مهم است. باور دارم که کشورمان شریک امنیتی منطقه باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.