معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به راهپیمایی میلیونی زائران اربعین حسینی(ع) از افزایش توان موشکی، راداری و اطلاعاتی این قرارگاه در مرزهای غربی و جنوب‌غربی کشور خبر داد.

افزایش توان موشکی و اطلاعاتی قرارگاه پدافند هوایی در اربعین/ تأمین امنیت مسیرهای هوایی "ایران و عراق"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تقویت پوشش راداری منطقه و افزایش پست‌های دیده‌بانی ثابت و سیار را از مهمترین برنامه‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در اربعین حسینی(ع) دانست.

وی تأکید کرد: این قرارگاه همچنین آمادگی دارد ضمن پایش دقیق همه فعالیت‌های هوایی با هرگونه تهدیدات دوربرد یا نزدیک‌برد مانند پهپادهای کوچک دست‌پرتاب مقابله و آنها را منهدم کند.

امیر الهامی گفت: برای اینکه در طول مسیر راهپیمایی آسیبی متوجه زائران امام حسین(ع) نگردد قرارگاه پدافند هوایی مراکز جمع‌آوری اطلاعات ثابت و پرنده و همچنین مراکز فرماندهی و کنترل خود را برای نظارت مستمر افزایش داده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه این قرارگاه تقویت فعالیت‌های دفاعی خود را از 20 آبان به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی آغاز کرده است، افزود: این فعالیت‌ها تا 5 آذر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت تأمین و امنیت زائران اربعین، گفت: قرارگاه پدافند هوایی ضمن تأمین امنیت مرزهای هوایی کشور به‌صورت مستمر در مقاطع ویژه مثل همایش اربعین که تجمع زائران در بخش‌های خاصی وجود دارد وظیفه خود می‌داند که تأمین امنیت هوایی به‌ویژه مسیرهای هوایی ایران و عراق را به‌گونه‌ای تأمین کند تا هیچ خدشه‌ای به این مسیرها وارد نشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.