قم- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منافع و مزایای اجتماع اربعین حسینی گفت: این اجتماع بسیاری از اهداف قرآن کریم و اهل بیت(ع) را در برمی‌گیرد و زیارت اربعین و اجتماع عظیم مردمی در مراسم اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام است.

زیارت اربعین و اجتماع عظیم مردمی در مراسم اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علی اسلامی بابیان اینکه قریب به 1400 سال از زمان شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد اما جمعیتی که بر سر قبر آن حضرت حاضر می‌شوند بی‌نظیر است، اظهار داشت: این تجمع عظیم درمیان هیچ یک از مذاهب و فرق دیده نمی‌شود و اخبار مربوط به اجتماع مردم در اربعین حسینی سبب تحیر و شگفتی بزرگان مذاهب و فرق دیگر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه این تجمع عظیم حتی در بزرگترین تجمع مسلمانان یعنی حج نیز دیده نمی‌شود، افزود: باید اذعان کرد که تجمعی چنین عاشقانه در دنیا بی‌نظیر است، این تجمع ازآنجاکه هر ساله شکل می‌گیرد بزرگ‌ترین پیروزی‌ها در این تجمع حاصل می‌شود و نقشه‌های دشمن در سایه چنین تجمعی خنثی می‌شود.

آیت‌الله اسلامی با اشاره به اظهار ارادت اقلیت‌های مذهبی به امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: بشریت چنین تجمعی را به خود ندیده است و اقلیت‌های مذهبی با اظهار ارادت خود به آن حضرت لبیک‌گویان در کربلا تجمع دارند.

وی با اشاره به منافع و مزایای اجتماع اربعین حسینی گفت: این اجتماع بسیاری از اهداف قرآن کریم و اهل بیت(ع) را در برمی‌گیرد و زیارت اربعین و اجتماع عظیم مردمی در مراسم اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایت رسول اکرم(ص) که می‌فرمایند« حسین منی و انأ من حسین» بیان کرد: ایشان در این روایت تأکید دارند که دین، حیات و توان بشریت به امام حسین(ع) بستگی دارد.

آیت‌الله اسلامی بیان کرد: اگر مراکز نرم افزاری عالم جمع شده و مجالسی را که برای امام حسین(ع) گرفته‌شده را به عدد و رقم درآورند میلیاردها مجلس و مراسم می‌شود که در تمام این مجالس پیامبر اسلام(ص) حیات جدیدی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیام امام حسین(ع) نبود اسلام با طراوت نمی‌ماند و این طراوت و شادابی اسلام به خاطر امام حسین(ع) است امید است از این الگو درس بگیریم و آن حضرت را سرلوحه خود درهمِه شئون زندگی قرار دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.