استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی کشور افغانستان، دسترسی تجار این کشور به دریا را بسیار مهم دانست و گفت: بندر چابهار فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی تجار و بازرگانان افغانستان به دریا را فراهم کرده و این بندر می تواند مقصد تجارت افغانستان باشد.

چابهار فرصتی مناسب برای تاجران افغانستانی است

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی در ادامه برنامه های سفرش به افغانستان،در جمع اعضای اتاق بازرگانی آن کشور در کابل اظهار کرد: اتاق بازرگانی دو کشور باید سندی مشترک برای سهولت در مبادلات بازرگانی تنظیم کنند تا دو طرف بتوانند به خلق آثاری بزرگ در منطقه بیندیشند.

وی، احداث کارخانه های بزرگ در دو سوی مرز ایران و افغانستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: زیرساخت های این کار فراهم شده و با همت سرمایه گذاران دو کشور، می توان برندهای بزرگ را تولید و به بازارهای هدف عرضه کرد.

هاشمی، رونق مناطق ویژه اقتصادی در ایران توسط تجار ایرانی و افغانستانی را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری توصیف کرد.

رئیس هیأت ایرانی اعزامی به افغانستان، با اشاره به تخفیف های گمرکی ویژه برای تجار افغان در بندر چابهار گفت: هم اینک در بندر چابهار برای کانتینرهای وارداتی بیش از ۷۰ درصد و کانتینر های صادراتی بیش از ۸۰ درصد تخفیف قایل شده ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ترمینال یخچالی در چابهار ظرفیت مناسبی برای اقلام فاسد شدنی فراهم آورده است که در اختیار تجار قرار دارد.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در رأس هیأتی روز دوشنبه به افغانستان سفر کرده است.

استان سیستان و بلوچستان ایران حدود ۳۰۰ کیلومتر با ولایات نیمروز و فراه افغانستان هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.