ساکنان محله‌های شرق حلب که همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی است، با برگزاری تظاهرات، اقدامات این گروه‌ها علیه مردم این مناطق را محکوم کردند و تروریست‌ها را مشتی دزد و محتکر خواندند.

 ساکنان شرق«حلب» علیه تروریست‌ها شورش کردند+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم در سوریه، ‌ شرکت کنندگان در این تظاهرات که نشان می‌دهد از ادامه حضور تروریست‌ها در مناطق مسکونی خود به ستوه آمده‌اند به سبب ادامه اقدامات سلطه‌گرانه آنها و سیطره‌شان بر تمام  امور زندگی ساکنان شرق حلب در تنگنای شدید قرار گرفته‌اند.
یک منبع در محله‌های شرقی حلب از ظلم و اقدامات سرکوبگرانه گروه‌های تروریستی با غیرنظامیان سخن گفت و تاکید کرد تاجرانی که تروریست‌ها از آنها حمایت می‌کنند، چیزی جز باندهای قتل و سرقت نیستند که غیرنظامیان را از حقوق غذایی و پزشکی که هلال احمر سوریه به این محله‌های می‌فرستد، ‌محروم می‌کنند، ‌تروریست‌ها شرط دستیابی مردم به مواد غذایی را جنگیدن در کنار خود اعلام کرده‌اند.
این منبع افزود تروریست‌ها هر کس را که با دستورات آنها مخالفت کند، حتی اگر کودکان یا افراد مسن باشند، ‌مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت می‌کنند. به گفته وی، شمار زیادی از ساکنان این مناطق احساس می‌کنند که تروریست‌ها از آنها به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند و سیاست گرسنه نگه داشتن مردم را برای استفاده از آنها به عنوان اهرم فشار در مجامع بین المللی در پیش گرفته‌اند و همین رفتارها، سبب آمدن مردم به خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات علیه تروریست‌ها و حمله به انبارهای اصلی شده که تحت سیطره گروه‌های تروریستی قرار دارد و این گروه‌ةا به احتکار مواد غذایی و دارویی دست می‌زنند.
این منبع که از داخل محله‌های شرقی حلب افشاگری می‌کرد، اظهار داشت شبه‌نظامیان مسلح اعتماد خود به فرماندهان خود را پس از دروغ‌های متعدد آنها که محاصره‌شان شکسته  خواهد شد، ‌از دست داده‌اند، ‌ به ویژه با توجه به این‌که متحمل خسارت‌ها و  تلفات سنگینی در محورهای مختلف حومه جنوب غربی حلب شده‌اند.
برگزاری تظاهرات غیرنظامیان ساکن شرق حلب علیه گروه‌های تروریستی بزرگترین دلیل بر محکومیت این گروه‌ها و ظلمشان به مردم است و این پیام را به دولت و ارتش سوریه داد که به داد مردم این مناطق برسند و آنها را از چنگال تکفیری‌ها نجات دهند، ‌ تروریست‌هایی که از آنها به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کنند.
خاطر نشان می‌شود بر اساس آمارهای هلال احمر سوریه و با توجه به میزان مواد غذایی که برای غیرنظامیان ساکن محله‌های شرقی ارسال می‌کند، حدود ۱۵۰ هزار غیرنظامی در این مناطق سکونت دارند در حالی که تا قبل از سیطره تروریست‌ها، دو میلیون شهروند در این مناطق زندگی می‌کردند، اما با سیطره تکفیری‌ها بیشتر آنها به سمت مرزهای ترکیه یا محله‌های غربی تحت کنترل دولت و ارتش سوریه مهاجرت کردند، شهر حلب از چهار سال پیش درگیر حملات و اقدامات جنایتکارانه تروریست‌های مورد حمایت غربی‌ها و متحدانش به ویژه آل سعود است.
گروه‌های تروریستی از مسائل انسانی در داخل محله‌های شرقی برای پیشبرد اهداف حامیانشان سوء‌  استفاده می‌کنند. رسانه‌های وابسته به معارضان ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که مربوط به تظاهرات مردم ساکن شرق حلب علیه گروه‌های تروریستی است که از این گروه‌ها می‌خواهند مواد غذایی احتکار کرده را میان مردم توزیع کنند، غیرنظامیان، تروریست‌ها را به سرقت و احتکار متهم می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.