احتمالا وزیر انرژی عربستان و روسیه در روز جمعه در قطر در حاشیه یک کنفرانس انرژی با یگدیگر دیدار خواهند کرد اما حضور زنگنه وزیر نفت ایران در این نشست هنوز تایید نشده است.

توطئه‌ای که عربستان علیه ایران در سر دارد !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز ، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت وزرای انرژی روسیه و عربستان سعودی این هفته در قطر در حاشیه یک کنفرانس بزرگ انرژی با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این درحالی است که اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپکی تلاش می‌کنند تا دوباره قرارداد محدود کردن تولید را محکم کنند.

اعضای اوپک در ماه سپتامبر در الجزایر توافق کردند تا تولید خود را کاهش دهند که نخستین توافق برای کاهش تولید از سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. البته این توافق شامل شرایط ویژه برای ایران، لیبی و نیجریه بود.

قرار است که این قرارداد در نشست بعدی اوپک در ۳۰ نوامبر در وین نهایی شود و ۲ هفته تا این اجتماع زمان مانده است.
قیمت نفت در هفته‌های اخیر به علت تحلیل تحلیلگران مبنی بر اینکه اگر اعضای اوپک نتواند به توافق برسند، بازار تمام سال ۲۰۱۷ را با مازاد عرضه مواجه خواهد بود، از ۵۳ دلار در هر بشکه به ۴۵ دلار کاهش یافت.

وزیر انرژی روسیه این هفته برای شرکت در کنفرانس کشورهای صادرکننده گاز به دوحه قطر می‌رود. عربستان نیز عضوی از این کنفرانس است و به گفته منابع آگاه، خالد الفالح، وزیر انرژی این کشور در این کنفرانس شرکت‌ می‌کند.

به گفته این منابع آگاه، انتظار می‌رود که فالح با دیگر وزرای انرژی اوپک و احتمالا نوآک روز جمعه دیدار کند.

این منابع افزودند مشخص نیست که وی با وزیر نفت ایران دیدار کند یا نه. هنوز حضور یا عدم حضور زنگنه در این کنفرانس از سوی تهران تایید نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.