مدیرعامل کیش‌ایر با بیان اینکه در ایام اربعین از 3 فروگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه کیش پروازهای نجف را انجام می‌دهیم، گفت: به تازگی در راستای توسعه چابهار این شهر بندری را از طریق پرواز به مسقط و دبی متصل کرده‌ایم.

انجام پروازهای اربعین از 3 فرودگاه کشور/ اتصال هوایی چابهار به دبی و مسقط

به گزارش فارس، کاپتان محمدتقی جدیدی امروز در نشست خبری حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران با اشاره به خرید ۲ فروند ایرباس ۳۲۱ جوان اظهار داشت: این ۲ فروند هواپیما که به تازگی وارد ناوگان کیش ایر شده است حدود ۱۰ سال سن دارد و جوان‌ترین هواپیماهای ناوگان کشور هستند.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۳ فروند هواپیما وارد ناوگان کیش ایر می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۷ فروند بوئینگ MD و ۳ فروند فوکر ۱۰۰ و ۲ ایرباس ۳۲۱ در ناوگان کیش ایر فعالیت می‌کنند و با هدف‌گذاری کوتاه مدت ۵ فروند هواپیمای دیگر در سال ۹۶ وارد ناوگان کیش ایران خواهد شد و در کل تعداد هواپیماها به ۲۰ فروند خواهد رسید.

مدیرعامل کیش‌ایر با تاکید بر اینکه ۲ ایرباس ۳۲۱ زیر قیمت کارشناسی خریداری شده است، گفت: کارشناسان انگلیسی ابتدا این ۲ فروند هواپیما را در قالب فروش نقدی قیمت‌گذاری کردند اما ما ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر این قیمت کارشناسی و به صورت اقساط این ۲ فروند هواپیما را خریداری کردیم و طی توافق با فروشنده مقرر شد پرداخت اقساط ۲ ساله انجام شود.

جدیدی بیان کرد: حدودا ۳ تا ۴ میلیون دلار بابت هر یک از این ایرباس‌ها کمتر پرداخت کرده‌ایم.  

وی با اشاره به اینکه یک فروند ایرباس ۳۲۰ مدل ۲۰۱۶ حدود ۷۰ میلیون دلار قیمت دارد، گفت: باید توجیه اقتصادی را هم در نظر گرفت. ما برای یک پرواز تهران- کیش- تهران که حدود ۴ ساعت به طول می‌انجامد معادل ۱۱۰ دلار دریافت می‌کنیم و این هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل کیش‌ایر گفت: وقتی می‌توان با پول یک فروند هواپیمای نو ۳-۴ هواپیمای کارکرده اما جوان خریداری کرد منطق حکم می‌کند که یک شرکت اقتصادی اینگونه عمل کند.  

جدیدی همچنین از انجام پروازهای نجف توسط کیش ایر در ایام اربعین خبر داد و گفت: روزانه در قالب چارتری ۴ پرواز از فرودگاه امام به صورت تکلیفی، یک پرواز از فرودگاه کیش و یک پرواز از فرودگاه مشهد به نجف برای ایام اربعین برقرار کرده‌ایم.

این خلبان بوئینگ MD با بیان اینکه کیش‌ایر هیچ بدهی به شرکت فرودگاه‌ها بابت خدمات هوانوردی ندارد، ‌گفت: همچنین جزو معدود ایرلاین‌هایی هستیم که هیچ بدهی به شرکت نفت بابت دریافت سوخت نداریم.  

مدیرعامل کیش‌ایر با بیان اینکه روزانه ۷۰ سورتی پرواز توسط کیش ایر انجام می‌شود، گفت: پروازهای دبی به چابهار و دبی به بوشهر را راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین به مسقط از مبداهای مختلف پرواز داریم. ضمن آنکه شیراز و چابهار را به مسقط متصل کرده‌ایم.

جدیدی درباره مسیر ایرباس‌های ۳۲۱ تازه خریداری شده گفت: این هواپیماها در مسیرهای بالای ۳ ساعت پرواز می‌کنند که شامل مشهد- استانبول، مشهد- دبی و دبی- بیروت است.

وی ادامه داد: همچنین مسیر دیگر ایرباس ۳۲۱ پرواز استانبول و مقاصد مختلف ترکیه و آسیای دور خواهد بود.

وی درباره خرید هواپیماهای روسی نظیر توپولف ۲۰۴ گفت: مردم از توپولف خاطره خوبی ندارند. ضمن اینکه این هواپیما برای کشوری مثل روسیه مناسب‌تر است که درجه حرارت مناسبی دارد. همان توپولف‌های ۱۵۴ قبلی هم این مشکل را داشت و داخل هواپیما خنک نمی‌شد.  

مدیرعامل کیش‌ایر همچنین از ثبات نرخ بلیت کیش‌ایر با وجود اجرای دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت در ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: طبق الزام سازمان منطقه آزاد کیش اجازه نداریم حتی در ایام پرتقاضا هم نرخ‌های خود را افزایش دهیم و چنین عملکردهای استراتژیک توجیه اقتصادی لازم را ندارد، حتی به چارترکننده‌ها هم اجازه ندادیم در ایام پیک قیمت‌ها را افزایش دهند.

جدیدی همچنین از هدف‌گذاری زمین‌گیر کردن فوکرهای ۱۰۰ موجود در ناوگان کیش و جایگزین آنها با هواپیمای نو خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کردیم طبق مجوز سازمان منطقه آزاد کیش در ایرساید فرودگاه کیش ساختمان کترینگ جدیدی بسازیم که زمین آن به تازگی دریافت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.