در حالی که پس از اظهارات جانت یلن، در مورد احتمال افزایش نرخ بهره، ارزش دلار به بالاترین رقم در بیش از ۱۳ سال گذشته رسیده، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید.

قیمت طلا به پایین ترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید

به گزارشتسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از اظهارات جانت یلن، در مورد احتمال افزایش نرخ بهره، ارزش دلار به بالاترین رقم در بیش از ۱۳ سال گذشته رسیده، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۲۰۹ دلار رسید. اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد تا رقم ۱۲۰۴ دلار و ۹۹ سنت یعنی پایین ترین رقم از ۳۰ می تاکنون افت کرد.
قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۲۰۸ دلار و ۴ سنت رسید.
شاخص دلار آمریکا امروز به بالاترین رقم خود از آوریل ۲۰۰۳ تاکنون رسید و در مسیر  ثبت بیشترین افزایش هفتگی در طی یک سال اخیر قرار دارد. این افزایش پس از آن رخ داد که جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا سیگنالی قوی مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره قبل از پایان سال ۲۰۱۶ به بازار ارسال کرد.
برایان لن، مدیر یک موسسه خرید و فروش طلا در سنگاپور گفت: «اظهارات یلن و تقویت ارزش دلار موجب افت کل فلزات گرانبها شده است. قیمت طلا فعلا کاهشی خواهد بود. »
وی افزود: «مردم فکر می کنند که سیاست های دونالد ترامپ موجب بهبود وضعیت کارخانه ها و بازارهای سهام خواهد شد و تعداد زیادی از آنها در حال بردن پول های خود به سمت بازارهای بورس و ارز هستند. »
قیمت طلا نسبت به رقم ۱۳۳۷ دلار و ۴۰ سنت که در روز ۹ نوامبر یعنی زمان اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا به ثبت رسیده بود، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
یلن دیروز گفت، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، هیچ تغییری در برنامه های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در مقطعی «نسبتا زود» نمی دهد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.