بوشهر- وزیر بهداشت تاکید کرد: تا پایان کار دولت، افرادی که مخالف طرح تحول سلامت هستند را شرمنده و مایوس می کنیم زیرا این طرح در راستای آرمان های انقلاب، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است و ایشان تاکید دارند که حتما دولت باید این طرح را ادامه دهد.

مخالفان طرح تحول سلامت را شرمنده و مایوس می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته در مراسم افتتاح طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، گفت: سیاسیون اقتصادی با رفاه برای مردم مخالف هستند و همواره به دنبال پول هستند ولی از رییس جمهور و مجلس به دلیل حمایت از این طرح بزرگ، تشکر می کنم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: امیدوارم غایب مناطق محروم و به ویژه کنگان یعنی سازمان تامین اجتماعی در این مناطق ظهور و بروز پیدا کند زیرا حق بیمه درمان را از کارگران دریافت می کند و باید به همان میزان، خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه دهد البته وزارت بهداشت در جهت وظایف ذاتی خود نیز در جهت تجهیز و تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
وزیر بهداشت از مسئولانی که از خدمات و تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر کردند، تشکر کرد و گفت: در دو سه سال گذشته شاهد خدمات بسیار ارزشمندی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مردم بودیم.
دکتر هاشمی ضمن ابراز خرسندی از افزایش تعداد تخت های بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان از ۴۷ به حدود ۲۰۰ تخت، خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان متخصص این بیمارستان از ۸ به ۳۸ و تعداد تخت مراقبت های ویژه از ۱۰ به ۳۰ تخت ارتقا پیدا کرد.
وزیر بهداشت با اشاره به مطرح شدن مطالبات بسیار زیاد درمانی از سوی مسئولان محلی، یادآور شد: یکی از مشکلات مهم ما این است که هر زمان برای افتتاح پروژه ای به نقاط مختلف کشور سفر می کنم، هنوز روبان را نبرده ایم، مطالبات جدید و تقاضای ساخت بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی جدید مطرح می شود اما کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو است زیرا بودجه کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۹۰ هزار میلیارد تومان آن بابت هزینه های جاری و حقوق، ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی های گذشته هزینه می شود و تنها ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی باقی و اختصاص می یابد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه توقعات باید متناسب با داشته ها مطرح شود، افزود: هر قدر هم که برای مردم کار کنیم و به آنها خدمت کنیم، باز هم کفایت نمی کند ولی مطالبات باید با توجه به دارایی ها، مطرح شود.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: برخی از دستگاه های اجرایی در کشور بیماری تولید می کنند در حالی که تاکید و اولویت ما باید بر پیشگیری و عدم ابتلا به بیماری ها باشد نه اینکه بخواهیم بیماری ها را درمان کنیم.
دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به رفاه اجتماعی در کشور، افزود: در بیمارستان توحید جم معلولی را دیدیم که ۲۵ سال دچار معلولیت بود اما کمکی از سوی نهادها و سازمانهای حمایتی به وی نشده بود که این برای کشور مناسب نیست و امیدواریم همه به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند.
وزیر بهداشت یادآور شد: ۲۰ درصد از عوامل مرتبط با سلامت در اختیار وزارت بهداشت است و ۸۰ درصد دیگر در اختیار سایر نهادها و دستگاه های اجرایی است و اگر همکاری های بین بخشی به شکلی مطلوب وجود نداشته باشد، طبیعی است که اقدامات وزارت بهداشت اثرگذار نخواهد بود.
دکتر هاشمی در پایان با اشاره به رضایتمندی نسبی مردم از اجرای طرح تحول سلامت، اظهار داشت: بسیار خوشحال می شوم که می بینم بیماران دیالیزی که در گذشته هر هفته ۳ بار از جزیره خارک با قایق به شهرستان کنگان می آمدند، در حال حاضر با فراهم کردن دستگاه، تجهیزات و نیروی انسانی این خدمات را در محل زندگی خود دریافت می کنند و یا برای ۹۶ نوزاد زودرس، با ۸ تخت NICU در کنگان خدمات تخصصی فراهم شده و یا با افتتاح بخش MRI سه هزار نفر از خدمات تشخیصی بهره مند شدند و از اعزام آنها به شهرستان های اطراف و مرکز استان جلوگیری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.