بجنورد-مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: تنها ۱۴درصد از اعتبارات تسهیلاتی سفر رهبر معظم انقلاب به استان جذب شده است.

۱۴ درصد از اعتبارات تسهیلاتی مصوب سفر رهبری در خراسان شمالی جذب شد

محمدرضا موفق در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار داشت: در سفر معظم له به استان، اختصاص یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی به متقاضیان سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و برای ایجاد اشتغال مصوب شد اما نرخ بالای این تسهیلات سبب شد تا استقبال از دریافت آن کم باشد.

وی با بیان اینکه پیش از کاهش نرخ سودهای بانکی تنها ۱۰ درصد از این منابع جذب شده بود، افزود: با کاهش نرخ سود بانک ها به ۱۸ درصد، استقبال از این تسهیلات بیشتر شد و به نظر می رسد اکنون شرایط بهتر شده است.

موفق درباره پیگیری های انجام شده برای جذب این اعتبارات گفت: در سفر اخیر نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب به استان اتخاذ راهکاری برای جذب این اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد ما اختصاص اعتباری از منابع صندوق توسعه ملی برای انجام تعهدات سفر معظم له است.

وی تصریح کرد: بر اساس این پیشنهاد، برای بند چهار تعهدات سفر رهبری که مربوط به تعهدات بانک مرکزی برای تحقق مصوبات سفر معظم له است، به میزان اعتبارات تسهیلاتی که تا کنون جذب نشده، از منابع صندوق توسعه ملی به استان اعتبار تزریق می شود.

وی میزان منابع جذب نشده از اعتبارات تسهیلاتی سفر رهبری را حدود یکهزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:  در صورت توافق با این پیشنهاد و اختصاص منابع صندوق توسعه ملی، افرادی که پیشتر تسهیلات مصوب سفر رهبری را دریافت کرده اند، مشمول شرایط جدید نمی شوند.

به گفته موفق، نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی برای طرح های کشاورزی خراسان شمالی ۱۰ درصد و برای طرح های صنعتی این استان۱۲ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.