سرانجام با حکم دادگاهی در انگلیس، آرزوی یک دختر 14 ساله بیمار سرطانی در خصوص انجماد جسدش پس از مرگ، برای بازگرداندن دوباره اش به زندگی پس از پیشرفت های علمی، بر آورده شد

دختر انگلیسی با آرزوی زندگی دوباره، منجمد شد + فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه العالم، این دختر 14 سال که به نوع نادری از سرطان مبتلا بود، پیش از مرگ خواسته بود تا جنازه او به روش علمی منجمد شود تا شاید با پیشرفت علم در آینده، بازگرداندن حیات به او امکانپذیر گردد و بتواند بار دیگر به زندگی خود ادامه دهد.

پدر این دختر مخالف این اقدام بود و این پرونده پیشتر در دادگاه حقوقی مطرح و در سال ۲۰۱۵ به آن رسیدگی شد، اما قاضی مقرر کرده بود که به منظور جلوگیری از فشار بی مورد بر دختر بیمار، خبر این پرونده و جریان دادرسی تا پیش از مرگ او محرمانه باقی بماند و در اختیار رسانه‌ها قرار نگیرد.

گفته شده است که در جریان دادرسی، پدر دختر نیز نظر خود را تغییر داد و مخالفتش با انجماد جسد فرزندش را پس گرفت.

جسد این دختر پس از مرگ به آمریکا انتقال یافت و یک شرکت تجاری با هزینه‌ای حدود 40 هزار دلار، آن را "برای همیشه" در دمای پائین منجمد کرده است.

انجماد و نگهداری نسبتا کوتاه مدت یاخته‌های زنده در حال حاضر کاربرد گسترده‌ای در شاخه‌های مختلف پزشکی دارد که از آن جمله می توان به انجماد اسپرم اشاره کرد. "انجماد عمیق" جسد در دمای پائین به منظور حفظ آن برای مدتی طولانی نیز از دهه ۱۹۶۰ آغاز شد اما موارد استفاده از آن محدود بوده و ظاهرا از آن زمان تا کنون، معدود اجسادی به این شکل منجمد و نگهداری شده است.

براساس حکم دادگاه، تنها مادر دختر اختیار دارد که اجازه خاتمه دوره انجماد و دفن جسد دخترش را بدهد. مشخص نیست که پس از مرگ مادر، این مسئولیت به چه کسی محول خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.