زاهدان - معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: لنج تجاری چوبی با نام آل‌عمران ثبت کشور «کوموروس» به دلیل استفاده از نام جعلی خلیج عربی در چابهار توقیف شد.

یک شناور تجاری به دلیل استفاده از نام جعلی«خلیج عربی» توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی چابهار، سید حسن ابراهیمی گفت: طی بازرسی که از لنج تجاری « عمران» ثبت کشور کوموروس به عمل آمد مشخص شد که در گواهینامه آن منطقه تردد به نام جعلی خلیج عربی درج شده است بر همین اساس شناور مذکور توقیف شد.

وی افزود: در همین راستا طی هماهنگی به عمل آمده با نماینده مرجع دریایی کوموروس در امارات متحده عربی، منطقه تردد شناور در گواهینامه از نام جعلی خلیج عربی به نام خلیج فارس تغییر کرد و مالک شناور نیز عذرخواهی کرد.

ابراهیمی افزود: وظایف حاکمیتی مرکز کنترل و بازرسی کشتی‌ها بررسی وضعیت فنی و ایمنی کشتی‌ها و اطمینان از استاندارد و ایمن بودن آنها است.

معاون بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس این فرآیند یک کشور می‌تواند نسبت به چگونگی اجرا و پیاده‌ کردن کنوانسیون‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های بین‌المللی و ملی مرتبط با ایمنی دریانوردی کشتی‌های تحت پرچم و خارجی در آب های حاکمیتی نظارت داشته باشد و در صورت عدم رعایت قوانین اقدامات بازدارنده را به اجرا درآورند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.