ایلام- معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تا کنون حدود ۶۰۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

 ۶۰۰ هزار زائر از طریق مرز مهران به کشور بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، شاپور پولادی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه موج سوم بازگشت زائران عتبات عالیات به کشور آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود که این موج تا چهارشنبه هفته جاری ادامه یابد و در هر شبانه روز بیش از ۱۰۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و همراهی همه مردم و دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان، تمام امکانات و تمهیدات لازم برای پذیرایی، تغذیه، اسکان و حمل و نقل زائران در این مرز بین المللی فراهم شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در پارکینگ برکت مستقر شده اند تا زمینه نقل و انتقال زائران را به موطن شان فراهم نمایند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه تا کنون حدود ۶۰۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند، یادآور شد: بر اساس بررسی های به عمل آمده، حدود ۵۰ درصد از زائران با وسیله نقلیه شخصی در مرز مهران تردد می نمایند و مابقی نیز از خدمات حمل و نقل عمومی برخوردار می شوند.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه امسال در مسیرهای مواصلاتی به پایانه مرزی مهران محدودیت های خاص ترافیکی ایجاد شده است، خاطرنشان ساخت: مسیر مهران تا شهرستان چرداول برای بازگشت زائران از عراق تا روز چهارشنبه همین هفته بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ورود زائران به مرز مهران نیز مسیر سرابله- ایوان- ملکشاهی- مهران بصورت یکطرفه است، تصریح کرد: به دلیل این محدودیت های خاص ترافیکی، بسیاری از مردم ایلام دچار مشکل شده اند که به همین خاطر از محضر هم استانی های عزیز پوزش می طلبیم.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه این محدودیت های ترافیکی موجب شده است که علی رغم حجم سنگین جمعیت انسانی و خودروی، ترافیک آرام و روانی بر مسیرهای اصلی مهران حاکم شود، تأکید کرد: با اعمال این رویه ترافیکی، خوشبختانه امسال آمار تصادفات و تلفات جاده ای در ایام اربعین به نسبت مدت مشابه سال قبل، بسیار کاهش یافته است.

شاپور پولادی با بیان اینکه با یکطرفه شدن مسیرها، تصادفات شاخ به شاخ و ناگوار در جاده نداشته ایم، گفت: از رانندگان و زائران انتظار می رود که با صبر و حوصله، رعایت قوانین و مقررات و سعه صدر رانندگی و تردد نمایند تا خدایی ناخواسته با خطر تصادفات ناگوار مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه تمام هم و غم ما خادمان ملت، فراهم آوردن زمینه سفری بی خطر و ایمن برای زائران است، اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت هوایی برای تردد زائران، در اربعین امسال بیش از ۱۲ پرواز به پروازهای فرودگاه شهدای ایلام اضافه شد.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه با افزایش برودت هوا، تمام نیروها و امکانات برای خدمات رسانی به زائران آماده شده اند، افزود: از سوی نهادهای خدمات رسان، موکب ها و اماکن مناسبی برای اسکان و استراحت زائران در پایانه مرزی مهران در نظر گرفته شده است و خوشبختانه در این خصوص کوچکترین مشکلی وجود ندارد.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه امسال همه نیروهای مردمی، اداری، نظامی، انتظامی، مرزبانی، راهور، امنیتی، سپاه، بسیج، هلال احمر، بهداشت و درمان، یگان ویژه و ...، با تمام وجود پای کار بوده و در خدمات رسانی به زائران نقش آفرینی کرده اند و زحمات و خدمات شان واقعاً شایسته تقدیر است، یادآور شد: امسال حضور آستان قدس رضوی در پایانه مرزی مهران بسیار پررنگ و چشمگیر بود که جا دارد از این همه همکاری، همراهی و عنایت مجموعه آستان قدس رضوی تقدیر و تشکر نماییم.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین آستان قدس رضوی امسال در زمینه پخت و توزیع غذای گرم( صبحانه، نهار و شام )، اسکان و پذیرایی از زائران نقش بسزایی داشته است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم در سالهای آینده شاهد حضور بهتر و چشمگیرتر آستان قدس رضوی در مرز بین المللی مهران باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده است که تا آخرین لحظات ورود زائران به کشور، در خدمت آنان باشیم، تصریح کرد: امروزه بیشتر زائران و مسؤلان باور دارند که مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور و دروازه اصلی عتبات عالیات است.

شاپور پولادی از تمام زائران، مسافران و رانندگان به خاطر بروز و ظهور برخی مشکلات، معطلی ها، نواقصات و نارسایی ها در پایانه مرزی مهران و مسیرهای مواصلاتی، پوزش و حلالیت طلبید و تأکید کرد: امیدواریم که با توجه و عنایت ویژه مسئولان ارشد کشوری و استانی بتوانیم برای سالهای آینده، مشکلات فراروی زائران و مرز بین المللی مهران را مرتفع سازیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.