عربستان کل اوپک نیست

رئیس اوپک با بیان اینکه ایران به دنبال تولید و قیمت گذاری عادلانه نفت است از ایران به عنوان یک کشور تعیین کننده در اوپک یاد کرد و گفت: عربستان کل اوپک نیست.

رستم قاسمی با بیان اینکه بدون شک توسعه و جلو افتادگی در تمامی میادین مشترک نفت و گاز از مهمترین اولویتهای کاری وزارت نفت را تشکیل می دهد، گفت: به زودی یک شتاب جدیدی در طرح توسعه میادین مشترک نفتی با عراق و پارس جنوبی ایجاد می شود.

وزیر نفت با اعلام اینکه در کنار توسعه میادین مشترک نفت و گاز تامین منابع مالی و متنوع سازی ابزارهای مالی از دیگر برنامه های اولویت دار صنعت نفت است، تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه راهکارهای جذب سرمایه پیش بینی شده است اما راهکارهای جدیدی برای تزریق منابع مالی به پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی تعریف می شود.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه با بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرحهای صنعت نفت از طریق مشارکت سایر دستگاهها تامین شود، بیان کرد: بر این اساس مذاکراتی را با دستگاههای مختلف برای مشارکت بیشتر و تامین بخشی از منابع مالی انجام خواهد گرفت.

عربستان کل اوپک نیست

رئیس کنفرانس‌‍ های اوپک با بیان اینکه ایران با در اختیار داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز یکی از کشورهای دارای جایگاه در بازار جهانی انرژی است، تاکید کرد: بر این اساس با پشتوانه این میزان ذخایر عظیم هیدروکربوری ایران یک نقش تعیین کننده در مجامع بین المللی انرژی ایفا می کند.

وی با اشاره به حضور جدی ایران در سازمان اوپک، تبیین کرد: بر این اساس سیاست ایران در اوپک تولید و قیمت گذاری عادلانه نفت است.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به ئسوال مهر مبنی بر اعمال سیاستهای خاص نفتی عربستان و برخی از کشورهای عربی در اوپک برای حمایت از کشورهای مصرف کننده غربی، توضیح داد: عربستان سعودی که کل اوپک را شامل نمی شود و ایران و سایر کشورهای عضو اوپک با همگرایی و همکاری بیشتر باید در سازمان اوپک نقش آفرینی کنند.

تجهیزات به جای نفت صادر می کنیم

به گزارش مهر ، قاسمی با بیان اینکه ایران با در اختیار داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز یک کشور نادر در بین کشورهای جهان است، اعلام کرد: وزارت نفت ایران با تمامی کشورهای جهان رابطه دوستانه ای خواهد داشت اما این دوستی به منزله بومی سازی ساخت کالا و تجهیزات صنایع نفت و گاز نخواهد بود.

وزیر نفت در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس ساخت داخلی تجهیزات به منظور صادرات کالا به جای نفت خام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.