مشهد-مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مشاهده گونه «یلوه نوک سبز» برای نخستین بار در استان و در طبیعت شهرستان نیشابور خبرداد.

پرنده آبزی«یلوه نوک سبز» در خراسان رضوی مشاهده شد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، حمید صالحی گفت: مأموران پناهگاه حیات وحش حیدری با همراهی تعدادی از اعضای سازمان مردم نهاد انجمن آوای طبیعت این شهرستان در حاشیه پناهگاه، گونه یلوه نوک سبز را برای اولین بار در محل کال خیرآباد مشاهده و ثبت کردند.

وی افزود:هدف از انجام این گشت شناسایی ماهیان رودخانه‌ای بخش سرولایت نیشابور بود که ضمن شناسایی نوعی ماهی با نام سیاه ماهی گل خور (تیل خوس)، تعدادی پرنده آبزی و کنار آبزی از جمله یلوه نوک سبز مشاهده و ثبت شد.

صالحی ضمن اشاره به اینکه گونه یلوه نوک سبز با نام علمی porzanapusilla برای نخستین بار است که درنیشابور مشاهده شده، گفت: تاکنون از حضور این پرنده در سطح استان گزارشی دریافت نشده است.

نوربخش، رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور نیز درتکمیل این خبر گفت: پیش از این کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگشت‌های مشترک خودبا اعضای انجمن آوای طبیعت نیشابور درمناطق آزاد این شهرستان موفق به مشاهده و ثبت گونه‌های نادر و کمیابی همچون کرکس مصری، هما، دال سیاه، هوبره، دودک، آنقوت، تنجه ،گیلار، اردک سرحنایی، فیلوش، دال معلولی، لک لک سفید، حواصیل ارغوانی و کاکائی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.