ساری – پزشک مازندرانی شرکت کننده در کنگره جهانی مبارزه با سلاحهای شیمیایی گفت: برای نجات جان انسان ها باید از خطرات احتمالی و تروریستی، آگاه و مطلع بود تا به وقت نیاز بتوان به عنوان اولین امدادگر به هموطنان کمک کنیم.

باید از خطرات احتمالی و تروریستی آگاه بود

دکتر سید ناصر عمادی عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر مازندران در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: در ششمین کنگره جهانی آموزش مبارزه با سلاحهای شیمیایی که با همکاری سازمان ملل و وزارت خارجه پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، شرکت کردم تا با فراگیری این دانش، حافظ ملت و میهن باشم.

وی اضافه کرد: در این دوره، آخرین حملات تروریستی شیمیایی، میکروبی و بیولوژی که در نقاط مختلف دنیا اتفاق افتاده و نیز راه های مبارزه با آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و آخرین دانش و تجربیات در جهت حفظ جان غیرنظامیان تبادل شد.

دکتر سید ناصر عمادی که به عنوان نماینده کشورمان به این دوره اعزام گردید، اضافه کرد: در گذشته نیز تجربیات قابل توجهی از مطالعه و مبارزه با سلاح های شیمیایی به خصوص در جنگ عراق علیه ایران و حملات داعش به جنوب کرکوک در کارنامه درمانی و تحقیقاتی خود دارم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از حضور در این دوره آموزشی بعنوان داوطلب هلال احمر ابراز خرسندی کرد و گفت: همزمان با پیشرفت علوم پزشکی در شاخه های مختلف همانند مبارزه، پیشگیری و درمان آسیب های ناشی از سلاحهای شیمیایی، پزشکان و کارشناسان کشورمان هم باید در این عرصه حضور فعال داشته باشند.

دکتر عمادی تاکید کرد: وجود 100هزار جانباز شیمیایی در کشور و به دفعات حملات شیمیایی به مناطق مسکونی غرب کشور در دوران جنگ تحمیلی  این ضرورت را ایجاد می کند که هرگز از کینه و حمله دشمنان این مرز و بوم غافل نباشیم و حملات دشمنان را قبل از وقوع بشناسیم و با آن مقابله کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.