بجنورد-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هوا شناسی استان و ورود جبهه هوای سرد در چند روز آینده و ایجاد یخبندان در برخی از نقاط استان، عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آب ضرورت دارد.

عایق‌بندی تأسیسات به دلیل ترکیدگی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین،روشن روان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که همواره در هنگام ورود جبهه هوای سرد و فصل سرما برای تاسیسات آبرسانی به وجود می‌آید یخ‌زدگی و بدنبال آن ترکیدگی کنتورها و لوله‌های آب شرب است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورها و تأسیسات آبرسانی مشترکین باید نسبت به عایق‌بندی تأسیسات آبرسانی خود در فضای باز قرار دارند اقدام کنند.

وی بیان کرد: عایق‌بندی دور کنتورها و تأسیسات آبرسانی اساسی‌ترین اقدام برای جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات است و برای عایق‌بندی از پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی می‌توان استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت آب فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: مشترکین در نظر داشته باشند که در هنگام یخ‌زدگی کنتورها و لوله‌های آب شرب از ریختن آب جوش و روشن کردن آتش در محل یخ‌زدگی جدا خوداری کنند.

روشن روان ادامه داد: بهترین شیوه برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورها و تاسیسات آب پوشیدن آنها به شیوه مناسب و اصولی است تا از هرگونه خسارات مالی جلوگیری به عمل آید.

وی عنوان کرد:  هرگونه خسارات به تاسیسات آب و کنتورها برعهده مشترک است و شرکت آبفای روستایی هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارات وارده ندارد و پس عایق بندی تاسیسات از ضرورت های اساسی در فصل سرما است .

این مسئول افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی مشترکین می‌توانند به روابط عمومی و یا اتفاقات آب روستایی با شماره تلفن ۱۵۲۳ تماس گرفته تا موضوع پیگیری و مورد بررسی قرار گیرد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.