ایلام- جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون افزون بر ۸۵ درصد زائران شرکت کننده در مراسم باشکوه اربعین به کشور بازگشتند.

۸۵ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند/ایجاد ۲ گذرگاه جدید ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه به خبرنگاران در مهران گفت: تاکنون بیش از دو میلیون نفر از مرزهای کشور از سه گذرگاه کوچک تردد کردند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد زائران در برگشت از مرز مهران وارد کشور شده اند ادامه داد: خوشبختانه روند بازگشت به خوبی مدیریت شده است.

مومنی بیان کرد: به منظور تسهیل در تردد زائران تعداد یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس متعلق به نیروهای مسلح آماده جابه جایی مسافران هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد دستگاه اتوبوس یک هزار اتوبوس متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۲۰۰ دستگاه متعلق به وزارت دفاع است که در اختیار بخش ترابری قرار گرفت.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برای سال آینده باید افزایش گذرگاه های مرزی در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: با توجه به حجم ورود زائران به ایلام، ایجاد ۲ گذرگاه جدید در این استان مرزی برای تسهیل در تردد زوار، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سردار اسکندر مؤمنی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده، مراسم اربعین حسینی امسال در مقایسه با سال گذشته، بسیار باشکوه و چشمگیر برگزار شد، یادآور شد: مجموعه ناجا امسال با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات؛ نظارت و کنترل دقیقی بر نحوه ورود و خروج زائران داشت و تسهیل زائران بهتر از گذشته تسهیل یافت.

وی به وضعیت ترافیک جاده های مواصلاتی به مرزهای سه گانه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه ترافیک روان اما پرحجمی حاکم است.

 جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:  انتظار داریم که عموم زائران عزیز در مسیر بازگشت، از عجله و شتاب جداً خودداری کنند و ضمن استراحت کافی به راه خود ادامه دهند تا انشاءالله با تندرستی و سلامتی به مقاصد و موطن شان بازگردند.

سردار اسکندر مؤمنی تأکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح، در این مدت کلیه امکانات و تجهیزات یگان های مختلف نظامی در راستای حمل و نقل، اسکان و پذیرایی از زائران مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از سوی یگان های مختلف نظامی، یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در مهران مستقر و بکارگیری شده است، گفت: علی رغم  تلاش های همه جانبه کلیه ارگان ها و نهادها و همکاری و همراهی خوب مردم برای خلق حماسه بزرگ اربعین، امسال در روند تردد زائران اربعین برخی نارسایی ها مشاهده شد و ضرورت دارد که با ارزیابی دقیق و با برنامه ریزی صحیح و اصولی، این موانع و مشکلات برای سال آینده مرتفع گردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.