تبریز- مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از بازدید سالانه ۸ میلیون نفر از تفرج‌گاه تاریخی ائل‌گلی خبر داد.

سالانه ۸ میلیون نفر از تفرج‌گاه تاریخی ائل‌گلی بازدید می کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین حسن‌زاده، با اشاره به علت نگاه ویژه به توسعه و زیبایی تفرج‌گاه ائل‌گلی گفت: سالانه ۸میلیون نفر از پارک ائل گلی بازدید می‌کنند که این اتفاق در هیچ نقطه از شهر و هیچ پارکی روی نمی دهد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از تفرج‌گاه ائل‌گلی به عنوان «اتاق میهمان تبریز» نام برده و افزود: به همین دلیل با توجه ویژه و گلکاری باید همواره و دائمی زیبایی این پارک حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به علت تفاوت پارکهای نقاط مختلف تبریز با یکدیگر گفت: این موضوع به میزان توان و وضعیت اقتصادی شهرداری های مناطق مختلف مربوط می شود.

حسن زاده اظهار داشت: سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تنها وظیفه ستادی و فنی در فضای سبز را بر عهده دارد و در واقع تامین کننده اصلی منابع مالی ، خود مناطق هستند .

وی ادامه داد: برای مثال شهرداری های مناطقی مثل ۲، ۵ ، ۱ مناطق نسبتا برخوردار هستند و به دلیل وضعیت خوب شهرداری های این مناطق، دارای پارکهای مناسب تر هستند که  با مناطق ۶، ۷ و ۱۰ قابل مقایسه نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این تناقض ها به وضعیت مالی و درآمدی شهرداری های مناطق مختلف بستگی دارد، گفت: در واقع پارک های دیگر شهر محروم نیستند بلکه برخی مناطق قدرت و توان خرید و هزینه کرد کمتری دارد وگرنه توجه سازمان پارکها نسبت به هیچ پارکی از شهر کمتر از دیگری نیست.

وی با بیان اینکه باید برای رفع این تناقض ها چاره اندیشی شود، تصریح کرد: اعمال تدابیری در قالب سیاست های بودجه ای به طوری که بودجه ای متمرکز از سوی شهرداری مرکز برای این منظور در نظر گرفته شود، از جمله اقدامانی است که می توان برای حمایت از مناطق کم برخوردار انجام  داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.