کرمان - در روز ششم آذر ماه کرمان به استقبال ۱۰شهیدگمنام می رود ومراسم تشییع ، وداع و تدفین پیکر های مطهر این شهدای گمنام را با شکوه فراوان برگزار می کند.

کرمان میزبان ۱۰ شهید گمنام می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان صبح امروز دوم آذر ماه درنشست خبری با اشاره به اینکه کرمان ششم آذرماه میزبان ۱۰ شهید گمنام است، اظهار داشت: شنبه ششم آذر ماه در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه کرمان از این مهمانان ویژه استان کرمان استقبال به عمل می‌آید و از آن جا در خیابان‌های اصلی به سمت حسینیه ثارالله حرکت تا در میانه راه مورد استقبال مردم و دانش‌آموزان قرار گیرند.

ابوالحسنی ادامه داد: مراسم وداع با  این شهدا درهمان روز بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود.

ابوالحسنی در مورد محل تدفین شهدای گمنام جدید عنوان کرد: سه شهید در ماهان، سه شهید در زهکلوت رودبار جنوب، دو شهید در اندوهجرد و دو شهید در شهر نگار بردسیر دفن می‌شوند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت:با حضور این شهیدان، کرمان مزین به وجود ۲۰۰ شهید گمنام است که در ۶۱ مکان به خاک سپرده شده‌اند.

وی افزود: هفت مکان از حرم‌های شهدای استان کرمان در دانشگاه‌ها و موسسات عالی، شش مکان در نهادها، ادارات و نهادهای نظامی و ۴۸ مکان از حرم‌های شهدای گمنام در شهرها و بخش‌های استان کرمان است.

وی تصریح کرد: شهید ۱۷ ساله که در عملیات والفجر و در منطقه فکه در تاریخ دوم فروردین ۱۳۶۲ به شهادت رسیده و شهید ۲۶ ساله که در عملیات خیبر در محل جزیره مجنون در تاریخ سوم اسفند ۱۳۶۲ به شهادت رسیده‌اند در شهر نگار دفن می‌شوند.

ابوالحسنی ادامه داد: شهدای زهکلوت متعلق به عملیات والفجر یک در منطقه فکه در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۶۲ در سن ۱۷ سالگی و  دیگری در سن ۲۹ سالگی در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو در تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیده‌اند.

وی بیان داشت: همچنین یک شهید ۱۷ ساله که در عملیات خیبر در جزیره مجنون در تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۶۲ به شهادت رسیده در زهکلوت به خاک سپرده می‌شود.

ابوالحسنی با اشاره به مشخصات سه شهید گمنامی که در شهر ماهان دفن می‌شوتد، گفت: شهید گمنام ۲۲ ساله در عملیات کربلای چهار که در جزیره ام‌الرصاص در تاریخ سوم دی ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسیده، شهید دیگر در تاریخ سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در جزیره مجنون در عملیات خیبر در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیده و شهید گمنام دیگر که در سن ۲۴ سالگی در عملیات والفجر یک در محل فکه در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: شهید گمنام ۳۲ ساله که در عملیات خیبر در جزیره مجنون در تاریخ سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ و شهید دیگر در سن ۱۹ سالگی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسیده‌اند در اندوهجرد تدفین می‌شوند. 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.