آستارا- ‌بخشی از جاده آستارا به استان اردبیل که بر اثر ریزش کوه به حالت نیمه مسدود درآمده بود، به شکل کامل پاکسازی و سپس بازگشایی شد.

جاده آستارا به‌ اردبیل‌ پاکسازی و بازگشایی شد

به گزارش قدس آنلاین، انور بی نیاز رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مرزی بندر آستارا در حاشیه پاکسازی این جاده  گفت: حدود ساعت ۱۷ عصر چهارشنبه (۳ آذر ۹۵) بخشی از جاده آستارا در غرب استان گیلان به استان اردبیل، بر اثر ریزش کوه به حالت نیمه مسدود درآمد.

وی با اشاره به هشدارهای پیاپی سازمان هواشناسی در خصوص تداوم بارش های اخیر، ادامه داد: این بارش‌ها تأثیر بسزایی را در سست شدن اراضی کوهستانی در مناطق بالادست شهرستان و حاشیه جاده‌های اصلی داشته است.

بی نیاز با تأکید بر اینکه‌ همزمان با بارش‌های سنگین باران و برف در فصل پاییز، مأموران راهداری شهرستان در آماده باش کامل هستند، افزود: در همین راستا، مأموران راهداری با بهره‌مندی از ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در حداقل ترین زمان ممکن، در محل ریزش حضور یافتند و عملیات پاکسازی را آغاز کردند.

وی محل اصلی ریزش اخیر را در محدوده روستای بهارستان و در حد فاصل جاده آستارا به پل آقچای عنوان کرد و توضیح داد: برای پاکسازی این منطقه و بازگشایی کامل جاده، ۴ نفر نیروی راهداری، ۵ دستگاه کامیون، یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر حضور داشتند.

وی ضمن تأکید بر اینکه در حال حاضر تردد خودروها در این جاده جریان دارد، تصریح کرد: مأموران راهداری با بهره‌مندی از امکانات موجود در آماده‌باش کامل به سر می‌برند تا با تلاش‌های شبانه روزی خود مانع از مسدود شدن محورهای مواصلاتی اصلی و راه‌های روستایی شوند.

گفتنی است بارش‌های مداوم باران سبب شده است تا طی دو ماه اخیر، شاهد وقوع بیش از ۱۰ مورد ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مختلف شهرستان مرزی بندر آستارا باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.