کرمان - استاندار کرمان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: مدیران استان باید از حق کرمان دفاع کنند.

مدیران استان باید از حق کرمان دفاع کنند و به استقبال سرمایه‌گذاران بروند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، علیرضا رزم‌حسینی صبح پنجشنبه در این جلسه اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی بیشتر به بحث پروژه‌های دولتی توجه دارد، بنابراین می‌توانیم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش خصوصی را در قالب مثلث توسعه استان کرمان اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد پروژه‌های ۷۵ هزار میلیارد تومانی مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان در حال اجراست اظهار کرد: داده‌هایی که از پروژه‌های استان کرمان به مرکز داده می‌شود چندان درست نیست، اما اطلاعاتی که درباره پروژه‌های غیردولتی استان کرمان داده می‌شود باید درست باشد تا بتوان منابع بهتر و بیشتری را جذب کرد.

استاندارکرمان همچنین بر جذب منابع غیردولتی برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

علیرضا رزم حسینی در ادامه به آثار مثبت برجام در استان کرمان اشاره کرد وگفت: کرمان خودرو بعد از برجام تاکنون ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشته و بدهی‌هایش را هم داده است.

استاندار کرمان همچنین از سرمایه گذاری خارجی ۱۰۰ میلیارد تومانی کارخانه فروکروم رفسنجان که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خبرداد.

استاندار کرمان افزود: ۱۹ اثر فرهنگی در شهر کرمان به صورت همزمان توسط بخش خصوصی در حال بازسازی است و این در حالی‌ست که این آثار فراموش شده بودند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، بایگانی و ثبت آثار نیست، بلکه تک‌تک مدیران و کارشناسان باید به دنبال طرح مشکلات و رفع آنها باشند و نمی‌خواهیم کسی را محکوم کنیم بلکه می‌خواهیم به دل مشکلات برویم و آنها را رفع کنیم.

وی با اشاره بروکراسی در اقتصاد ایران ابراز داشت: اگر پروژه‌های بخش خصوصی را هم حذف کنیم، نمی‌توانیم راه حل اساسی برای رفع مسائل و مشکلات ارائه دهیم.

استاندار کرمان بیان کرد: از اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گلایه دارم و این مجموعه باید بحث سرمایه‌گذاری خارجی را با روش‌های مختلف پیگیری کند.

رزم‌حسینی ابراز داشت: مدیران باید از حق استان کرمان دفاع کنند و به استقبال سرمایه‌گذاران بروند.

وی ادامه داد: بایستی گفتمان‌سازی و آموزش‌هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی برای مدیران و کارشناسان استان کرمان صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه کمیته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی دارای ۲۳ عضو می باشد، گفت: ۵۶ پروژه در کمیته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی استان کرمان مصوب شده است که ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان داشت: کمیته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در راستای تحقق ۵ بند از سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش سقف سرمایه انسانی، مدیریت بهینه مصرف تقویت فرهنگ جهادی و گفتمان‌سازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد.

ذکاء‌اسدی یادآور شد: سه گروه ذیل کمیته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی استان کرمان تشکیل شده است که گروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بحث فناوری و تجاری‌سازی را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: گروه توانمندسازی منابع انسانی نیز بر افزایش توان منابع انسانی تمرکز دارد و گروه گفتمان‌سازی و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی نیز افکارسازی و توسعه فرهنگ اقتصادی را به عنوان هدف خود قرار داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان نیز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان کرمان به بانک معرفی شده که تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان تصریح کرد: از پرداخت بانک‌های استان کرمان هنوز راضی نیستیم و باید پرداخت بیشتری به متقاضیان صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.