کرمان - معاون وزیر راه و شهرسازی درنشست ستاد استانی بازآفرینی شهری گفت: در سال جاری میزان اعتبارات دولتی درحوزه ساماندهی بافت های فرسوده از ۳۵ میلیارد به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شهرهای کشور از  مشکل کیفیت پائین زندگی رنج می برند

به گزارش قدس آنلاین، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد باز آفرینی شهری استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده تا سطح زندگی در سکونت گاه های غیر رسمی به سطح متوسط شهری ارتقا یابد، ادامه داد: با ارائه تسهیلات برای خرید مسکن در بافت فرسوده تلاش شده که سطح زندگی در این محدوده ها ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور اظهار کرد: وام های مقاوم سازی بافت های فرسوده با سود چهار درصد تعیین شده است.

وی گفت: تسهیلات بانکی و ردیف های دولتی، همکاری همه دستگاه ها، همکاری بخش خصوصی و جلب کمک  خیران و نیکوکاران برای رفع موضوع چالشی حاشیه نشینی در سطح کشور باید هماهنگ باشند تا تاب آوری در برابر حوادث غیر مترقبه کاهش یابد.

ایزدی با تاکید براینکه امروزه شهرهای کشور از جمله استان کرمان از معضل کیفیت پائین زندگی رنج می برند، گفت: بیش از دو دهه برای حل معضل حاشیه نشینی تلاش شده و به این نتیجه رسیده ایم که برای رفع مشکلات این محدوده ها نباید به صورت یک جانبه به این محدوده ها نگاه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همکاری و هماهنگی همه دستگاه های ملی و استانی برای حل مشکلات زیست محیطی، اجتماعی، زیرساختی و اقتصادی محلات فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی ضروری است.

وی عنوان کرد: اقدامات آموزشی توانمندسازی نیز برای حل مشکلات محلات فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این نشست گفت: استان کرمان با دارا بودن پنج هزار و ۴۲۹ هکتار بافت فرسوده، از نظر مساحت بافت های فرسوده رتبه سوم کشوری را دارد.

محمد مهدی بلوردی با اشاره به اینکه ۴۱ شهر استان کرمان دارای بافت فرسوده هستند، افزود: مطالعات ۳۰ شهر از مجموع ۷۱ شهر استان کرمان برای تعیین بافت فرسوده انجام نشده است.

وی بیان کرد: در برنامه مطالعاتی بافت فرسوده شهرهای استان کرمان محلات مورد تاکید شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه ۵۳۴ هزار نفر از مردم شهر کرمان در بافت فرسوده ساکن هستند، گفت:۳۱ سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای جیرفت، سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود دارد که ۳۳ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه ها زندگی می کنند.

بلوردی به اقدامات شهرداری ها برای بهسازی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله بازسازی باغ فتح آباد، بازار کرمان، مدرسه حیاتیه دراین راستا انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.