کرمان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به برگزاری مراسم ویژه رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۳۷ بقعه اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه ها با قرائت زیارت حضرت رسول و لبیک یا رسول الله همراه خواهد بود.

برگزاری مراسم ویژه در ۳۷ بقعه متبرکه کرمان

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام قاسمی زاده اعلام کرد: علاوه بر این ۳۷ برنامه که قرار است در بقاع شاخص کرمان برگزار شود ۵ برنامه نیز  در ۵ بقعه برای رحلت حضرت رسول (ص) از جمله در امامزاده محمد کرمان، علی ابن حسن مثنی، امامزاده اسیری  در بم، سید محمد در بردسیر، امامزاده محمدصالح انار و کاروان سرای میرزا داوودخان در سیرجان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همچنین ۵ ویژه برنامه به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در امامزاده حسین جوپار، امامزاده فقیه الدین بزنجان، امامزاده محمد در کرمان، شاهزاده ابوالقاسم در کهنوج و بقعه سید سلیمان در کوهبنان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه در حوزه وقف امسال هفته وقف نامیده شده است و از تاریخ یکشنبه ۷ آذر آغاز و تا سه شنبه ۱۶ آذر ادامه دارد، بیان داشت: شنبه ۶ آذر یعنی یک روز قبل از آغاز هفته وقف ، مدیران این اداره با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دفتر ایشان دیدار خواهند داشت.

وی یکشنبه ۷ آذر ، وقف و رسانه ، دوشنبه ۸ آذر ، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)، سه شنبه ۹ آذر ، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، چهارشنبه ۱۰ آذر وقف و بقاع متبرکه، پنجشنبه ۱۱ آذر ، وقف و حوزه های علمیه همراه با جلسه مشترک با حوزه های علمیه ، جمعه ۱۲ آذر ، وقف و محرومیت زدایی همراه با برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم ، شنبه ۱۳ آذر وقف و سلامت که امروز وقف در سه حوزه خیلی ضرورت دارد از جمله در حوزه بهداشت و درمان، یکشنبه ۱۴ آذر وقف و خانواده ، دو شنبه ۱۵ آذر وقف و اقتصاد مقاومتی و سه شنبه ۱۶ آذر وقف و علم و فن آوری را از جمله اسامی روزهای این هفته برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین به بازسازی بخشی از ابنیه تاریخی حمام ظهیرالدوله در بازار قیصریه اشاره کرد و گفت:  کاروان سرای حاج آقاعلی در بازار کرمان با همکاری بخش خصوصی از جمله آن است که حداقل ۵۲ مغازه دارد و باعث توسعه در فضای کسب و کار خواهد شد.

وی همچنین به غبار روبی گلزار شهدا در روز پنجشنبه ، همایش تجلیل از اصحاب وقف، همایش ائمه جمعه استان، همایش وقف و بانوان ، برپایی ۱۷ خیمه معرفت، نشست اوقاف با بازاریان و اصناف و پزشکان، پخش ۱۰ مستند از سیمای مرکز کرمان در هفته وقف اشاره نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.