آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: امام در مدت کوتاهی نیروی عظیمی از ملت را فراهم کرد که می توان آنرا به حق مردمی ترین و مکتبی ترین نیروی مقاومت جهانی نامید.

بسیج، مردمی ترین نیروی مقاومت جهان

رخدادهای 5 آذر 62

چکیده :

  • همزمان با اربعین حسینی اولین مرحله آمادگی مانور آزادی قدس در سراسر کشور با موفقیت کامل  اجرا شد.

  • آیت الله خامنه ای : بسیج مکتبی ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت جهان است.

  • موسوی : ملت ما برای تحقق شعار آزادی قدس تا مرز شهادت ایستادگی می کند.

  • میان جناح های فلسطینی در شمال لبنان آتش بس اعلام شد.

برگزاری مرحله مقدماتی مانور آزادی قدس در کشور

ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد نیروهای سلحشور بسیج که در طرح لبیک یا خمینی ثبت نام کرده اند با حضور گسترده و چشمگیر در مراکز تعیین شده سراسر کشور از انجام مرحله آمادگی مانور آزادی  قدس استقبال شایان توجهی به عمل آوردند که در پی آن امر سازماندهی و دسته بندی این نیروها انجام پذیرفت و به این ترتیب اولین مرحله آمادگی مانور آزادی قدس با حضور فرزندان غیور امت حزب الله با کمال موفقیت به اجرا درامد.

در این اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرده است تا به زودی مانور آزادی قدس به اجرا درآید و طلایه داران فتح قدس با گذر از کربلای حسینی و محو اسرائیل قدس شریف را به دامن اسلام و مسلمین بازگردانند.(1)

آیت الله خامنه ای :بسیج مردمی ترین نیروی مقاومت جهان است

به مناسبت هفته بسیج از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع پیامی خطاب به بسیجیان منتشر شد.

در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است : امام در مدت کوتاهی نیروی عظیمی از ملت را فراهم کرد که می توان آنرا به حق مردمی ترین و مکتبی ترین نیروی مقاومت جهانی نامید بسیج دانشگاهی عظیم برای ساختن و پرورش نسلی است که دفاع از مستضعفان سراسر عالم را در سر لوحه اهداف خویش دارد.

این پیام می افزاید :  امروز جبهه های نظامی به نور وجود شما منور است و پشت جبهه از همت مردانه شما گرم اما فردا شما درهمه جبهه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضور خواهید یافت از هم اکنون خود را برای ایران اسلامی آینده که در آن محرومان و مستضعفان همه نیروی خود را تنها صرف سازندگی فرهنگی سیاسی و اقتصادی خواهند کرد آماده کنید.(2)

موسوی :برای تحقق شعار آزادی قدس آماده شهادتیم

به منظور بزرگداشت شهادت 13 تن از جان برکفان پاسدار و بسیجی ارتش اسلام در لبنان مراسم ویژه ای با حضور نخست وزیر ، خانواده های این شهیدان،جمع کثیری از امت حزب الله و پرسنل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان در این مراسم گفت :شرکت نیروهای جمهوری اسلامی در لبنان جهت یاری محرومین این کشور و مقابله مستقیم با صهیونیسم جهانی نشان دهنده این واقعیت است که ملت ما تا چه حد در تحقق شعارهای انقلاب اسلامی وفادار است و تلاش می کند برای تحقق شعار آزادی قدس که در طول انقلاب سر داده است صادقانه تا مرز شهادت ایستادگی کند.

نخست وزیر تاکید کرد : پیروزی کامل انقلاب اسلامی در گرو جهانی فکر کردن آن است و با این اندیشه است که می توانیم دشمنان اصلی خود را شناخته و موفق به سوزاندن ریشه های فساد در جهان شویم.(3)

اعلام آتش بس بین گروه های فلسطینی در طرابلس

پس از چند هفته درگیری های خونین در مناطق مرکزی و سپس شمال لبنان روز جمعه در مصاحبه مطبوعاتی وزرای خارجه عربستان سعودی و سوریه در دمشق پایتخت سوریه موافقت نامه ای انتشار یافت که به موجب آن میان جناح های متخاصم فلسطینی در شهر طرابلس و حومه آن آتش بس اعلام شد.در این موافقت نامه که از سوی عربستان و سوریه تهیه شده همچنین از نیروهای فلسطینی خواسته شده که طرابلس را ترک کنند. بر اساس این توافقنامه به یاسر عرفات و  طرفدارانش نیز 2 هفته فرصت داده شده تا از طرابلس خارج شوند. دو گروه درگیر همچنین به رشید کرامی نخست وزیر پیشین لبنان اختیار داده اند تا ترتیبات خروج فلسطینی ها را انجام دهد اما هنوز معلوم نیست رشید کرامی چه وقت به طرابلس باز خواهد گشت.کرامی به منظور برنامه ریزی خروج فلسطینی ها از آخرین پایگاه آنها در لبنان به سوریه رفته است. روزنامه های دولتی سوریه،جبهه خلق و جبهه دموکراتیک فلسطین از طرح آتش بس استقبال کرده اند.(4)

پی نوشت ها:

1. اطلاعات ، 6 آذر 62 ، ص 14
2. کیهان،  آذر 62 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی ، 6 آذر 62 ، ص 2
4. اطلاعات ،6 آذر 62 ، ص 16

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.