بیرجند:امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به توافقات هسته‌ای گفت: تمدید ۱۰ ساله تحریم توسط طرفین برجام به ضرر خودشان است چراکه برجام را زیر پا می گذارند و جمهوری اسلامی در مقابل آن سکوت نخواهد کرد.

تمدید ۱۰ ساله تحریم توسط طرفین برجام به ضرر خودشان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار داشت: بسیج وجدان بیدار امت و جامعه اسلامی است.

وی بسیج را از نیازهای واقعی جامعه دانست و افزود: مجموعه بسیج پدیده شگفت آور انقلاب و ضامن نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به بیانات رهبری پیرامون بسیج بیان کرد:  براساس بیانات رهبری بسیج مجاهد در راه خدا است و تفکر بسیجی نیاز امروز جامعه ما است.

رضایی بابیان اینکه بسیج مستضعفان به فرمان رهبر عظیم الشأن انقلاب تشکیل شد تصریح کرد: همچنین رهبری فرمودند:" بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست و سیاسی کار نمی کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج مجموعه ای با بصیرت است خاطرنشان کرد: عوال استکبار که بخواهند برای بسیج مقابل درست کنند، تفکر خام و خوابی است که هیچ وقت تعبیر نمی شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه بسیج متدین است اما خرافی نیست یادآور شد: مسئولان باید ویژگی های بسیج را آویزه گوش کرده و به آن تأکید کنند.

رضایی با بیان اینکه در آیات قرآن و روایات نیز اشاره های زیادی به اهمیت بسیج شده است اظهار داشت: بنا بر احادیث و آیات قرآن، بسیج پیرو رهبری و دین است.

وی بسیج را عقل جامعه دانست و افزود: عقل دور اندیش است بنابراین باید هیأت های اندیشه در رأس و بدنه بسیج تشکیل شود که برجسته ترین آن حلقه های صالحین است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه بسیج حزب عدالت و حق است گفت: بسیج اسلام را به پیش می برد و در مقابل استکبار و توطئه های دشمن می ایستد و باید در ابعاد گوناگون جامعه قوی شود.

رضایی با اشاره به توافقات هسته‌ای بیان کرد: تمدید ۱۰ ساله تحریم توسط طرفین برجام به ضرر خودشان است چراکه برجام را زیر پا می گذارند و جمهوری اسلامی در مقابل آن سکوت نخواهد کرد.

وی با اشاره مناسبت های هفته تصریح کرد: ۷ آذرماه روز وقف نامیده شده است و وقف به معنی ایثار است و باید در جامعه گسترش یابد.

امام جمعه شهرستان بیرجند شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس را از دیگر مناسبت های هفته دانست و گفت: نمایندگان باید حاضر در صحنه باشند و حق را اعمال کنند تا در کشور راه امام و رهبری ادامه یابد.

رضایی ۲۸ صفر رحلت پیامبر را از دیگر مناسبت های پیش رو دانست و اظهار داشت: همزمان با این مناسبت تشییع پیکر ۳ شهید گمنام دفاع مقدس را در شهرستان بیرجند خواهیم داشت و امیدواریم مردم با هماهنگی منسجم در این مناسبت شرکت کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضور پر شور مردم در پیاده روی اربعین گفت: این حرکت مردم نشان دهنده ایثار و ولایتمداری آنان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.