سمنان-برخورد قطارهای تبریز- مشهد و سمنان- مشهد در ساعت هفت و ۴۸ دقیقه صبح امروز در مسیر دامغان- سمنان عصر جمعه وزیر راه و شهرسازی را به محل حادثه کشاند تا با حضور در ستاد مدیریت بحران این استان تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهد.

ستاد مدیریت بحران در سمنان تشکیل شد/تعداد مجروحان به ۱۰۳ نفر رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وزیر راه عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان با بیان اینکه کمیسیون عالی بررسی سوانح در راه آهن کشور در همین راستا تشکیل شده است بیان کرد: متاسفانه در این حادثه تعداد ۱۰۳ نفر از هموطنان ما مجروح شدند  که تعداد هشت بیمار در بیمارستان کوثر سمنان و ۱۸ بیمار در بیمارستان ولایت دامغان بستری هستند و بقیه مجروحان طی اقدامات سرپایی مرخص شدند.

عباس آخوندی با اشاره به علت این سانحه دلخراش بیان کرد: در این راستا ضروری است تا تمام مسایل مانند سرعت قطارها، مذاکرات رانندگان قطارها و علائم راهنمای خطوط که در مرکز کنترل ضبط شده اند، بررسی شود تا علت دقیق حادثه بیان شود.

وی بااشاره به نصب و تجهیز سامانه های خودکار از سال ۹۳ در منطقه راه آهن شمالشرق  در راستای افزایش ضریب ایمنی بیان کرد: باید به طور دقیق بررسی شود تا عیوب احتمالی این سامانه و یا خطای کاربران چه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: اقدامات آزادسازی و جستجوی پیکرهای جان باختگان همچنان ادامه داشته و زمان قابل توجهی برای آن باید قایل شد لذا در حال حاضر آمارجان باختگان به طور دقیق قابل بیان نیست.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از جان باختگان این سانحه از استان آذربایجان شرقی هستند یادآور شد:پیکر این جان باختگان پس از مشخص شدن هویت، اخذ مجوز از مراجع قضایی و پزشکی قانونی، به خانواده آن ها تقدیم می شود.

گفتنی است سرپرست اورژانس کشور تعداد جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری را تا این لحظه ۳۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین برخورد قطار مسافربری سمنان-مشهد به شماره ۳۲۴ و تبریز-مشهد به شماره ۴۸۰در ساعت ۷ و ۴۸  دقیقه صبح جمعه در ایستگاه هفت خوان در ناحیه راه آهن شمال شرق کشور جان ۳۷مسافر را تا کنون گرفته و ۱۰۳نفر را زخمی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.