اصفهان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نمایشگاه‌های وقف و آثار و برکات وقف در دید عموم در سطح شهرستان‌ها و نیز خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در طول دهه وقف در امامزادگان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های دهه وقف در اصفهان اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا صادقی با اشاره به جزئیات برنامه‌های دهه اوقاف در استان اصفهان اظهار داشت: برنامه‌های دهه وقف تا روزهای ابتدای ماه ربیع‌الاول که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز وقف نام‌گذاری شده است، ادامه دارد.

وی به برنامه‌هایی که در دهه وقف اجرا می‌شود، اشاره کرد و افزود: سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه هفته آینده در مرکز استان مدیرکل اوقاف و در شهرستان‌های استان روسای ادارات اوقاف شهرستان‌ها با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله اوقاف به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: همچنین همایش وقف و یاوران وقف، همایش وقف و رسانه و نشست خبری با خبرنگاران استان و شهرستان‌ها و تجلیل از خبرنگاران این حوزه از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش وقف و حوزه‌های علمیه با حضور روحانیون در سراسر استان داریم که روز پنجشنبه، نخستین همایش وقف با روحانیون در امامزاده سید محمد (ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

صادقی گفت: نمایشگاه‌های وقف و آثار و برکات وقف در دید عموم در سطح شهرستان‌ها و نیز خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در طول دهه وقف در امامزادگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری تبلیغات محیطی برای آشنایی مردم نسبت به وقف در سطح کلان‌شهر اصفهان و در شهرستان‌های تابعه و همچنین نشست تخصصی وقف و اصناف، وقف و بانوان و نشست همایشی با حضور بانوان در شهرستان‌ها و استان را برگزار می‌کنیم که در این نشست نقش و جایگاه زنان در وقف به بحث گذاشته می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: تجلیل از خادمان، هیئت‌امنا و مراکز فرهنگی قرآنی و امامزادگان را در سراسر استان اصفهان داریم و پوسترهایی در رابطه با معرفی وقف‌های موردنیاز جامعه در نماز جمعه و امامزادگان در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هرروز از دهه وقف به یک نام نام‌گذاری شده است، افزود: روز نخست به عنوان وقف و رسانه، روز دوم وقف در ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع)، روز سوم وقف در ترویج فرهنگ قرآنی، روز چهارم وقف و بقاع متبرکه، روز پنجم وقف و حوزه‌های علمیه، روز ششم وقف و محرومیت‌زدایی، روز هفتم وقف در حوزه سلامت، روز هشتم وقف در حوزه خانواده، روز نهم وقف در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش وقف در این حوزه و روز آخر هم وقف و اطلاعات و فناوری نام‌گذاری شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.