زنجان-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از عوامل مدیریت موفق جنگ توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتماد به جوانان بود و این نوع نگاه و مدیریت باید در کشور احیا و نهادینه شود، گفت: اعتمادی که به جوانان در زمان انقلاب می شد الان دیده نمی شود.

اعتمادی که به جوانان در زمان انقلاب می شد الان دیده نمی شود

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر محسن رضایی عصر جمعه در جمع فرماندهان، پیشکسوتان و نخبگان بسیج با بیان اینکه امروز کشور با تکیه بر توان و دانش داخلی توانسته  به دستاوردهای خوبی در حوزه های مختلف برسد، افزود: باید همه به توان و دانش دانشمندان و نیروهای داخلی اعتماد و اعتقاد داشته باشید و برای توسعه و اقتدار بیش از پیش کشور بر استعدادها و توانی هاید اخلی کشور تکیه کنیم.

وی ادامه داد: با وجود پیشرفت های کشور که با تکیه بر دانش و توان داخلی بوجود آمده است برخی از خودی‌ها سرشان را زیر برف می‌کنند و این مسائل را نمی‌بینند اما دشمنان و دنیا به این بخش از پیشرفت کشور اذعان دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید ارزش های انقلابی به اقتصاد و صنعت وارد شود، گفت: ایران پیشرفت های معجزه آسایی در زمینه انرژی هسته ای و در زمینه ساخت موشک و ماهواره داشته و مهم تر از همه آنها در تربیت کادر موفق بوده است.

رضایی با اشاره به اینکه ایران توانسته در زمینه تربیت نیروی های انقلابی موفق عمل کند، افزود: در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته ما چند برابر قهرمانان ملی که داشته ایم قهرمان پرورش داده ایم. جوانان ۱۸، ۱۹ ساله ای که تبدیل به نیروهای کار آمد و مدیران کار آزموده شده اند.

وی در عین حال با اذعان به اینکه در زمینه صنعتی و کشاورزی ما هنوز نتوانسته ایم پیشرفت چندانی داشته باشیم و دچار عقب ماندگی هستیم، متذکر شد: این در حال است که زمینه  نظامی با ساخت موشک باعث شگفتی جهانیان شدیم در حالی که در زمان جنگ حتی موشک نداشتیم و ما دو تا مسیر را انتخاب کردیم که در مرحله اول در کوتاه مدت یک سری موشک وارد کنیم و در دراز مدت به فکر دانش موشک سازی باشیم که با تلاش نیروهای انقلابی به آنها دست یافتیم.

رضایی با یادآوری اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به نقطه فعلی خود راه پر فراز و نشیبی را طی کرده و توانسته در مقابله انواع چالش ها و توطئه ها سربلند و پیروز عمل کند، افزود: انقلاب اسلامی ایران روزهای حساس و پرالتهابی را پشت سر گذاشت ولی همه این تهدیدات و مشکلات در سایه تبعیت از ولایت فقیه و تدابیر ولایت فقیه با شکست مواجه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی ایران در آستانه سقوط تا جایی پیش رفته که یک نخ باریک از آن باقی مانده اما یک دست غیبی به نجات انقلاب آمده و آن هم از طرف نیروهای مخلص، عشق و ایثار و فداکاری نیروهای بسیجی ایجاد شده است.

رضایی گفت: در سیاست، امنیت، دفاع، موشک، هسته‌ای و ماهواره به شکل معجزه آسا پیشرفت کردیم اما مهمتر از همه اینها تربیت انسانهای فرهیخته و قهرمانان بزرگی است که در تاریخ مشابه اینها هر ۱۰۰ سال یک قهرمان ملی تربیت شده اما در ۴۰ سال گذشته دهها قهرمان ملی در کشور ساخته شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید در همه مقاطع تاریخی دارای روحیه انقلابی باشیم و با این روحیه انقلابی برای رفع موانع و مشکلات و توسعه کشور تلاش کنیم، گفت: وضع کشور نگاه کرده و درست تحلیل کنیم متوجه می شویم که انقلاب نباید فراموش شده یا به حاشیه رفته و روحیه انقلاب از بین برود چرا که نیازمند آن هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب توانست با تکیه بر جوانان به پیروزی برسد و یکی از عوامل مدیریت موفق جنگ توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتماد به جوانان بود و این نوع نگاه و مدیریت باید در کشور احیا و نهادینه شود، گفت: اعتمادی که به جوانان در زمان انقلاب می شد الان دیده نمی شود.

رضایی با اشاره به شرایط و فرایند موجود در مقطع فعلی نظام، گفت: امروز دو حرف در کشور مطرح است برخی معتقدند که اگر می خواهیم در اقتصاد رشد کنیم باید به توانایی ها و استعداد های خودمان رجوع کنیم و در این زمینه خود را تقویت کنیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و  برخی هم معتقدند اقتصاد سرمایه خارجی و فناوری می خواهد و چون این موارد در اختیار آمریکاست باید با آمریکا وارد بحث بشویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ارتباط با آمریکا سرابی بیش نیست، گفت: یک حرف ناراحت کننده ای که در ایام اربعین زده می شود این است که امام  حسین(ع) هم مذاکره را قبول کرد چرا ایران مذاکره را قبول نمی کند، در حالی که بحث مذاکره امام حسین(ع) بیعت نکردن بود ما نیز قصد بیعت نداریم و مذاکره نمی کنیم و  مذاکره  نکردن نیز برای بیعت نکردن است ولی دفع شر جزو سیاست های نظام است ما با آمریکا مذاکره می کنیم اما  دنبال جنگ نیستیم

رضایی افزود: برخی معتقدند باید گذشته را پایان بدهیم و مسیر گذشته و مدیریتی که امام خمینی(ره) در گذشته داشت را در موزه انقلاب مقدس وار قرار دهیم و در عمل یک کار دیگری انجام دهیم که برخی از این افراد ندانسته این حرف را میزنند و آنهایی که از روی اغراض شخصی و در حالیکه می فهمند چه می گویند باز هم این حرف را تکرار می کنند، منافق هستند.

وی  با بیان اینکه فلسفه بسیار روشنی پشت سر سیاست های مقام معظم رهبری وجود دارد، گفت: سیاست روشن و مقتدرانه مقام معظم رهبری باعث شده است در کوران فضاهای بین المللی و فضای مجازی مسیر امام خمینی(ره) همچنان ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.